Apa satu perkara yang anda suka/tidak suka mengenai ibu mertua anda...

Hi semua mommy &daddy TAP yang disayangi💖 Haaaa mesti ada satu perkara yang anda suka/tidak suka mengenai ibu mertua anda kan😏 Sebagai contoh, min suka sangat arwah mak mertua min yang pembersih dan pengemas sangat orangnya. Rumah sentiasa dalam keadaan teratur je🥰 Jom kongsikan di ruangan komen bawah😉

Apa satu perkara yang anda suka/tidak suka mengenai ibu mertua anda...
165 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Tak berapa suka...sebb sy ingt lg first time sy bgtw yg sy mngndung nmpak sngt reaksi dy tak suka pastu biasa la awal mngndung tu sendawa mil sy ckap bising dah tu dy buatkan sy air halia supaya hilang bunyi sendawa angin tu...pastu skg dy dpt tw yg sy ada kencing tp mak&abah sy mmg xda kencing manis pon sy dpt kncing manis ni pon time mngndung masa tk mngndung mna ada kncing mnis pon,bla mil dpt tw dy suh sy mnum air daun inai la air daun kari lah...dy ckap jiran sebelah rumh dy tu ada kncing mnis dok mnum air daun inai tu OK da kncing mnis tu yg mil sy cetakan kt sy yg jiran dy ada kncing mnis pon Umur sebaya dy 60lebih da n xmngndung pon haha....lawak kan ank dy pulak boleh dgaq ckap mil sy tu yala dah mak dy kan tiap kali ckap psal ni mesti kami akan bgduh sbbkn hubby sy suh mnum air daun kari or inai ni sbb hubby sy kata kncing mnis akan hilang kalau mnum air mcm mak dy ckapkn tu,sy pon kata la boleh ja mw nk mnum air tu tp mw affect ke ank dlm perut sy ni bla dy kluaq jgn mnyesal pulak!!hubby sy diam ja n blas kata sy ni seorang yg degil tak dgaq ckap suami.haha....psal bab scan baby pulak my mil gtw hubby sy jgn bg sy buat scan ni kt bby sy sbbnya scan tu tajam ya Allah tajam ke kalau buat scan ni??.!org sllunya buat scan ni nk tngok tahap kesihatan bby ni buknnya pa pon!!.xfaham btul n skrg sy dduk dkt rumh mak dan abah sy di kmpung ini suami pulak kja bwak trela di Selangor jd sy decide mngndung biarla sy dduk di rumh mak dgn abah sy tu pon xmmuaskn hati suami sy lg dy suh sy dduk dgn mak dy di rumh dy kt kmpung dy tp sy mmbntah sbbnya sy tkut apa lg mil sy akan suh mnum gamaknya klau sy dduk dgn mak dy kcian la ank sy ni😭😭

Baca lagi
2y ago

heran la . knpe nak malu pulak . zuriat anak dye kut haih laaaa tk paham betul

TapFluencer

Sy sayang kan MIL mcm mana sy sayangkan Mak sy. Dia terlalu baik. Ape pun anak2 buat atau cakap dia akan senyum jeee xpun balas dgn gurauan.. sangat down-to-earth. Mmg jadi idola sungguh. Tak pernah tinggi suara dgn anak2 ape lagi dgn suami..terlalu pentingkan keluarga terutama suaminya. Seorang yg tersangatlah teliti..dan sangat pembersih..OCD mcm suami sy 😹Bila balik kmpg ada je masakan lauk feveret anak menantu. Paling world mee kari & teh susu Mama. Rindunyyyaaa.. pkpb ni x dapat lagi nak balik. FIL terlalu setia & sanjung MIL..mmg pasangan contoh. Tapi bila dgr cite suami & ipar, masa dorang kecik Mama garang ooo..mulut tak banyak bunyi pun tapi kalau ade yg buat perangai, cubitan pasti singgah..hahaha..comel jeeee..i miss you Mama. Tak sabar nak habis pkpb & balik kmpg jumpe Mama Ayah..

Baca lagi

Tak suka sebab mulut celupar, suka fitnah. Beria suruh anak kawen dengan aku last2 cerita kt kluarga, org kampung yg aku ni gatal gila kt anak dia. Masa lepas nikah, baru nampak belang, 2 hari lepas nikah panggil menantu p****. Haaa.. skrg kalau cakap dengan anak bukan anggap aku menantu, dia gelarkan ‘perempuan’ jer. Masa aku keguguran aku luah anak die taknak tolong aku bab dalam rumah(masa tu aku masih bkerja dgn suami). Boleh lagi die cakap semenjak kawen anak dia jd pemalas, eh memang salah anak nya tapau aku semua. Lpastu salahkan keturunan aku sebab aku keguguran, ada cyst... 3 tahun aku tunggu baru ada anak, lpas tu boleh dia claim anak dia hebat. Kalau aku cerita boleh buat drama dh.. mertua ku dari neraka

Baca lagi

Alhamdulillah.. dikurniakan MIL dan FIL yang sangat baik, bertolak ansur, penyayang, berlatarbelakangkan pendidikan agama yg baik. Saya sayang MIL saya mcm saya sayang mak saya. MIL suka masak. Dahlah sedap2 masakannya. Lepastu MIL sangat rajin. Buat kerja luar dalam. Sampai saya pun naik segan. Tapi alhamdulillah MIL takde pun sindir2 ke kutuk2 ke. Saya bersyukur sangat. Suami pun alhamdulillah Allah kurniakan saya seorang suami yg rajin tolong saya kemas rumah. Suami pandai masak sikit2 je tapi tak pe, saya sayang dan terima suami saya. Terima kasih ibu sbb membesarkan anak2 ibu jadi orang yg soleh, bermanfaat, baik hati.. Kite sayang ibu!

Baca lagi

Sy tak suka mak mertua sy sbb dia suka bercerita tentang org lain & sibukkan harta org lain. Satu lg sy x gemar perangainya yg suka dtg ke rmh sbb dia akn ddk lama. Bukan apa, dia ada suami.. dia sggp tgglkn suaminya di kpg & dia senang lenang ddk di kL. Suka usik brg peribadi dlm rmh ini & suka letak brg-brg dia di rmh menantunya tanpa minta izin. Setiap kali dtg, ada shj brg2 dia bwk & tgglkn terus 😓 kami bru berkawin, rmh sewa. Skg ni dlm rmh ni brg2 dia lebih byk drpd brg kami. Dh mcm rmh dia pula.

Baca lagi

Alhamdulillah mak mentua sy sgt2 baik sy dapat menumpang kasih syg sb sy ni dah takda mak. Dah ada mak tiri 2 org tapi beza sgt.. Bukan nak berat sebelah tapi hakikat betul. Sporting dgn anak menantu. Sy tak sihat , beliau yg masak untuk sy dan baju pun beliau buatkan. Segan sungguh sy. Sy tak mampu nak balas dgn emas duit yg byk sb suami kurang brkemampuan.. Sy harap dgn lahirnya baby sy ni rezeki sy dan suami bertambah tambah mudahan dapatlah sy memberi apa yg sy nak beri untuk mak mentua sbg membalas jasa beliau. Aamiin

Baca lagi

Alhamdulilah saya suka ibu mertua saya sya bersyukur sangat² ibu mertua saya layan saya macam anak sendiri rasa tak terasing pun dari yg lain dan dari mereka saya dapat rasakan kasi sayang dari seorang ibu dan bapa mertua yang baik penyayang caring sangat² dan adik² ipar yg baik dan dpt suami yang sentiasa memahami , ibu mertua saya seorang yg rajin masak sedap sangat² bila ibu mertua saya masak, ibu mertua saya seorang yang pemurah dan pembersih orang nya dan banyak lagi la l, sayang mak sangat² 💕

Baca lagi

OCD + Ngtve. Nak keluar ngn suami.. Mil yg tentukan tmpt mana. Baru kluar 2-3jam dh wasap group tye kat mana bila nak balik. Kalau kluar dgn Mil boleh balik malam sampai larut malam. Tp kalau kluar ngn husb je dlm pukul 6.15ptg dh kene smpai rumah kalau tak Mil buat muka, suami jadi tak tentu arah. Aku byk makan hati aku dikongkong. pukul 5.30ptg tingkap langsir dh kene tutup dan buka lampu pula walhal kt luar masih petang terang benderang lg. Aku buntu, sedih, takde kawan. Nasib si yatim piatu.

Baca lagi
2y ago

Mcm belum kawin pulak mak mntua layan ye. Sabar la. Ada rezeki keluar pindah sewa rumah sndri. Ssh sng bsama gituu

tak suka..mulut dia main lepas ja..orang lain tak jaga hati dia ..dia merugut..tapi mulut dia sendiri keluar benda pedas tak heran perasaan orang..rumah bersepah ..takkan nak harapkan sy setiap minggu nk kena kemas rumah masa saya cuti..rumah macam orang pecah masuk..dia asyik p singgah rumah orang ja..ada masa xnak kemas rumah..tapi selalu ajak orang datang rumah dgn rumah bersepah..tak malu rasanya

Baca lagi
1y ago

rumah bersepah mcm mne la rzeki nk masok.....

Maaf ye Admin. saya harap tiada soalan yg boleh mencetuskan komen2 bercerita keburukan org lain. Lagi2 kita ibu/ bapa yg nk terapkan nilai2 murni untuk diri kita dan anak2 yg dlm kandungan, menyusu dan dlm didikan kita. Kalau ruangan utk meluah, its OK, mungkin dia dlm keadaan tertekan dan komen pun boleh beri komen yg membina, bukan ajak kpd keburukan. Sayangi diri kita 💕

Baca lagi