Cara nak hilangkan sakit bahagian belakang

Hai mommies.. Nak tanya, ada tak yg pernah mengalami sakit belakang bahagian atas punggung tu? Saya taktau nak explain macam mana sakit tu.. Masa jumpa doc, doc cakap normal.. tapi serius sakit dah berminggu tak hilang.. bila dah baring, nak bangun tu rasa sakitnya, masa nak mencangkung pun sakit.. Baru 10weeks..

12 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

normal sis lg2 klau asik duduk lame je smase dlm kreta atau lipat kain . ahahah . jgn risau sis . mmg ibu2 mengndg akn alami hal mcm tu . sy dlu lg teruk tibe2 sakit lutut dua dua kaki . nk solat pon susa . seksa ny mse duduk nk brdiri tu . tpi skrg xd dh sakit lutut . Alhamdulillah . pinggang je yg sakit ari2 abb dh 30week . klau xslesa sgt trpkse mtk suami urut kn tpi slow2 jela jgn kuat2 plak . ihihi

Baca lagi

Mula2 dlu sy pown mcm tu , sakit bdn lagi2 pinggang dgn blkng.. Skrng nie dah 31 minggu.. Pinggang nie sakit tak bole bwk bincang.. Dkt bwah pusat nie sakit mcm senak je.. Takot jgk branak awal..

Itu normal sis.. Saya mkn ostematrix shaklee, mmg hilang sakit belakang tu, kita mengandung ni kan kadang kurang kalsium,. Alhamdulilah sekarang dh 7bulan sakit2 belakang berkurang..

Normal sis, dlu sy pon kene, siap pegi fisio 2x,skang alhamdulilah dah ok, letak ssuatu yg pnas dkat tmpat sakit tu, nnt akn rse lega skit

VIP Member

banyakkan berehat, buat senaman ibu hamil secara betul. sy masa 10w ok. masuk 7m baru rasa semua nie smpai skrg..

normal sis..dr dlu smpai skrg ank dh 5 bln pn rasa lg..urut je sikit2..picit2..hilang la tu,jgn buat bnd berat..

akan rse sakit je sis mmng xterkata smpai bersalin sb bby makin mmbesar tu makin teknan kte rse

VIP Member

Skrg 13w. Sakit belakang ngn pinggang memg takleh bawak bincang.......

VIP Member

I banyakkan consume calcium, alhamdulilah okay.

Saya sakit paha memang sakit 😥

3y ago

sama lah kite..berdenyut2