Ngidam Benda Tak Sepatutnya

Ada tak mcm sy ngandung ngidam benda bukan2? Macam sy ngidam benda pedas, ayam mcd 3x pedas, ramen samyang... Haiz, taktaulah nak cakap apa, kesian kat baby.

14 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Ya Allah sis! Sama. 😂 Saya mengidam sangat nak makan samyang yang pedas tu. Semua yang pedas saya terliurkan. 😂 Bila bagitahu husband, dia suruh saya fikir balik. Kesian anak tu, awak seronok. dia yang sakit. Barulah rasa insaf, last-last layan mukbang dekat youtube. Lega laa jugak mengidam tu sikit. 😅

Baca lagi
3y ago

Tgok boki mukbang pun menyelerakan..hahaha..

Kene paham sis 2 ngidam @ trikut2 kehendak sebab makanan2 y sis sebut 2 smue y tegah viralkn so bile tgok orang syok makan tentu2 kite pun nk rase makan 2 cume bezanye sis tegah preggy jd d kaitkn ngan mngidam.. kasian sis bb dlm 2..

Kalau mengidam benda yg kurang sihat tolong kuatkan hati kalian. Ingat baby dlm perut. Kena jaga kesihatan kalian juga kesihatan baby. Kalau teringin sangat rasa sikit je, jangan berlebihan.

VIP Member

Tahan ya sis. Ada org cerita kat saya yg ada ibu mengandung mkn aym mcd 3x pedas tu lps tu baby dia tak gerak. Bahaya. Org yg tak mengandung pun bole sakit perut teruk yg mengandung lg la. Heheheh

3y ago

Ayam mcd tu cili tiruan.. sbb tu org yg tahan pedas mkn pon tetap sakit perut

Rasa lah sikit je. Takut perut x tahan. Ayam mcd 3x pedas kan rasa ada kes smpi org tu kne warded. Samyang pun sama, skdar raaa 2,3 sudu.

Sy aritu pn ngidam samyang jgak. Tp sy kurang kn pes dia so xla pedas sgt. Tp xblh makan slalu..ckup la skadar puaskn ngidam tu

VIP Member

sy mengidam nk mkn bukan2 juga..pastu nk pedas2.. sy tahan je..pikir baby..tp kdng2 mkn gak..tp kadar yg sedikit..

Sama lah kita mummy oiii.. Rase mcm nk mkn nasi dgn cili api jerk.. Tp kne control ye.. Risau effect pd baby nti..

Sy mkn je pedas² walaupn masa prgnnt xthn pedas.. cuma ayam mekdi tu mmg husb x bg.. samyang mmg tiap² bln mkn..

Kalau bole kalau ngidam mende yg pelik2 atau bole memudaratkan jangan layan la ye sis.. sian kt baby..