Aku penat...

Aku tak nak nangis lagi dah... Aku penat... Derhaka sangat ke aku sebagai isteri kau yang sedang mengandungkan anak kau ni? Apa yang aku luah,semua kau tunding balik jari kt aku... Aku dah cukup tawar hati dan sekarang aku dah mati rasa... Aku dah tak rasa apa-apa bila kau ajak bersama.... Aku tak rasa apa-apa bila kau peluk cium aku... Kenapa aku rasa macam tu? Aku mengadu sakit dan lelah,kau marah aku... Kau kata aku lemah,sengaja tak nak kuatkn diri... Alasannya kerana aku hanya duduk di rumah,kau bekerja dari siang sampai ke malam..bila balik,kau penat.. bila aku mengadu sakit lelah kau anggap aku menambah penat kau... Kalau bukan sbb aku sayang kan kau,cinta kan kau,aku izinkan rahim aku ditumpangi anak kau.. kalau bayi dalam rahim aku ni takde,aku pun bole cari duit sendiri lah,aku takkan susahkan kau ! Sakit2 badan ni semua muncul sebab anak kau lah! Penghuni rahim aku yang pertama...yang sekarang menunggu hari untuk dilahirkan... Ibu tak marahkan awak,sayang.. tapi,sikap ayah awak buat ibu stress.. sikap ayah awak buatkan ibu rse awak adalah beban,bukan kegembiraan yang patut diraikan.. Maafkan ibu, Ayah awak berubah...dulu ayah awak tak macam ni... Sebab tu ibu pilih dia sebagai suami dan ayah untuk anak2 ibu nanti.... 🙂

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sy y bace pn kuar air mate..rase nya org laki peel mcm tu bkn sorg tp ramai..bg sy n ape y sy perhati berbelas taun..perkawinan d awl 5 taun ni ujiannya camtu..mnguji kekuatan mental.berkahwin n menerima org luar dlm hidup kite..bile sebantal dn sebilik satu hari pn dah nmpk sikit demi sikit sikap isteri or suami..ape y perlu set dlm minda kena trime buruk baik..taun pertama dn d beri rezeki peknen..msg2 Masih 0 nk jd ibu bapa..kadang ppuan lbh sedikit matang berbanding lelaki pasal pertama Kali peknen n bakal bergelar parent..sebenarnye persediaan tu blm ade tp blh d pupuk same2 dgn tolak ansur..memahami dn keprihatinan pasangan.sejujurnye matang tu main peranan..maka timbul la tangungjawab.klu suami titik berat soal ni a-z die akn fhm.tp blh d kira dgn jari pasangan mude fhm soal ni..bile kite berkhawin berbelas taun baru la blh nmpak sikap or peel lelaki brubah..dieorg x lg pentingkan diri sebalik kuarga plg utama..Mase tu gaduh pn dah kurang sbb bile ade selisih msg2 dh faham api jgn d simbah minyak..tp d siram air.sy fhm kedudukan sis..sabar itu kunci..perjalan umh tngge..gelora nya x same..tp Sume org alami..kuatkan diri demi ank dlm kandungan.. insyaAllah lahir die nnt jd peneman sis..org y sentiasa setia d sisi.sy doakan sis terus d beri kekuatan dn suami y berubah jd seorg y memahami

Baca lagi
8mo ago

same2🥰

cerita kita sma la sis ') ayat yg sllu bermain dlm kpla sya saban hari semenjak sya peknen ni " aku x nak susahkan kau, aku bole cri duit sndiri, aku bole je hdup tnpa kau, bole sarah family aku,klw kau nak pegi-ii ja la" tu jk la saban hari aku. aku nak anak aku je lahir nnti jdi peneman setia aku dunia akhirat💚 sya 32w skrng, apa pun x beli lgi brng bby🥲 sya sabar, sya tahu ni ujian Allah😇

Baca lagi

sebak syaa bacaa kdng suami ni time x mgdung nk ade ank ..timee mgdung dh melahirkan tak rti hargai bini entlah kdng2 sy pon menangiss bila suami saya terksr kee ckp syaa mals kee pdhl saya nk rehat sbb ade ank kcik pnt tapi yg dia thu sya ni mlass ibu yang tk thu buat pape ..sebak tauu