baby meninggal dlm perut.

Just sharing. Pengalaman kawan sy utk pengajaran n tauladan. Kes 1 : alah teruk. Makan xkerap. N makan bnda kurang khasiat. Baby dh 5bulan. Kurang zat. Baby mengecut dan meninggal. Kes 2 : tga further study. Diri rasa kuat. Bertenaga ke sana ke mari. Kndungan 26week. Baby meninggal dlm perut. Doc ckp mybe baby penat. Ibu trlalu aktif. Kdua2 kwan sy ni sgt down. Smpai kes 1 suami isteri berhnti kerja pulang ke kg. Dah berbulan. Baru ok . Kerja balik. Kes 2, hmpir meroyan sbb salahkan diri sndri xdpt kasi zuriat pd suami. Doc nasihatkan berehat setahun dua. Utk bg rahim rehat. Sbb dia memang lahirkan baby scara normal. Sedih.. sy pun nangis masa mereka berdua bercerita ?? . Sy kongsi cerita ni utk para ibu hati2 dalam soal pemakanan dan penjagaan diri. Makan makanan seimbang. Makan sikit pn jadilah asalkan kerap. Trutama 1st trimester. Memang teruk skit. Sy pn dh rasa. Hal2 rumah harap para suami main peranan. Bntu apa ptut. Mudah2an ibu2 yg sedang mgndung sekarang dipermudah urusan . Aamiin.. ?♥️

32 Balas
Tulis jawapan

Selepas baca ni, harap2 baby saya sihat... Amin~ Kesian kat kawan sis.. makasih share ya sis.. pasni kena makan selalu biarpun kuantiti sikit... Sebab saya ni nak je makan tapi tak dpt makan Banyak sebab perut asyik Rasa penuh je pastu tak selesa pulak. Bila lapar saya minum susu je.. kena paksa Diri pasni demi baby..

Baca lagi
2y ago

sama laa.. skrg dh 25week.. xlalu dh nk mkn bnyk. perut jd ketay xselesa rasa nya.. skrg pn duduk saah, baring salah.. tido je xsalah.. 😂