baby meninggal dlm perut.

Just sharing. Pengalaman kawan sy utk pengajaran n tauladan. Kes 1 : alah teruk. Makan xkerap. N makan bnda kurang khasiat. Baby dh 5bulan. Kurang zat. Baby mengecut dan meninggal. Kes 2 : tga further study. Diri rasa kuat. Bertenaga ke sana ke mari. Kndungan 26week. Baby meninggal dlm perut. Doc ckp mybe baby penat. Ibu trlalu aktif. Kdua2 kwan sy ni sgt down. Smpai kes 1 suami isteri berhnti kerja pulang ke kg. Dah berbulan. Baru ok . Kerja balik. Kes 2, hmpir meroyan sbb salahkan diri sndri xdpt kasi zuriat pd suami. Doc nasihatkan berehat setahun dua. Utk bg rahim rehat. Sbb dia memang lahirkan baby scara normal. Sedih.. sy pun nangis masa mereka berdua bercerita ?? . Sy kongsi cerita ni utk para ibu hati2 dalam soal pemakanan dan penjagaan diri. Makan makanan seimbang. Makan sikit pn jadilah asalkan kerap. Trutama 1st trimester. Memang teruk skit. Sy pn dh rasa. Hal2 rumah harap para suami main peranan. Bntu apa ptut. Mudah2an ibu2 yg sedang mgndung sekarang dipermudah urusan . Aamiin.. ?♥️

32 Balas
Tulis jawapan

Ya. Kadang bagi bakal ibu yang bekerjaya ni, kita fikir kita mampu kita kuat sebab dah biasa buat. Tapi kita tak tau pembawakan kandungan kita tu macam mana. Akhirnya, saya keguguran pd minggu 9. Sedih, sesal. Usaha lagi untuk pregnant. Doakan.

Baca lagi

Klu alah teruk smpi xblh mkn, at least vitamin yg nurse bg jgn skip. Itu sbg makanan utk baby. Kakak sy alah terus smpi minum pun dia muntah..duk wad masuk air 2botol. nasib la mkn vitamin 4 serangkai tu dia blh telan. Nasi jgn ckplah..mmg 1 butir pun xblh mkn. Sampai 5bulan baru dia okay.. start mkn slow2.

Baca lagi

Amiin ya Rabb 💕

Selepas baca ni, harap2 baby saya sihat... Amin~ Kesian kat kawan sis.. makasih share ya sis.. pasni kena makan selalu biarpun kuantiti sikit... Sebab saya ni nak je makan tapi tak dpt makan Banyak sebab perut asyik Rasa penuh je pastu tak selesa pulak. Bila lapar saya minum susu je.. kena paksa Diri pasni demi baby..

Baca lagi
11mo ago

sama laa.. skrg dh 25week.. xlalu dh nk mkn bnyk. perut jd ketay xselesa rasa nya.. skrg pn duduk saah, baring salah.. tido je xsalah.. 😂

Jga pemakanan dan emosi . Jgn stress

VIP Member

jaga pemakanan dan emosi juga.

Ya Allah..semoga kawan sis diberikan kekuatan menghadapi dugaan dan dapat zuriat secepatnya..InsyaAllah..Aamiin.

Saya share ye sis. Takziah untuk rakan2 sis. Semoga rakan rakan sis dikuatkan semangat dan teruskan mencuba. 🙏

Macam mana diorang sedar baby meninggal dlm perut ? Turun darah ke ?

11mo ago

Da rasa xbrgerak mcm biasa.

Aamiin2