CZER DELIVERY BOLEH URUT PANTANG X ?

Hi mommies yg penah ad experience czer mode delivery.. Nk tye korang, czer ni boleh mngurut dlm pantang x mcm deliver normal tu? Kalo boleh sesuai hari yg ke berape ye? Share plzzz.. Thanks in advance

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

1st baby sy czer. Mse pantang urut tp slps 1 mggu. Urut jgk bhgn perut sb bidan kta ade drh beku kt sekitar jahitan tu. Mula2 je sakit, pastu ok. Perut pn lawas sng nk buang air besar. Tp make sure bidan yg pengalaman. Xsume berani urut bhgn perut utk bersalin czer

Boleh sis. Semua ank sy sizer dan sy mula hr ke 5 slps bersalin. Confinement lady akn urut dan tungku tp x usik bhgian perut lgsg. Urutan pd breast penting utk lancarkan susu. Lps urut bdn rs lega dan ringan

Utk makluman czer xbleh urut yee.. Apatah lg di area perut.. Tungku pon xboleh.. Just jaga tempat luka je bg kering dan cepat sembuh.. Sbb ada kes ibu yang terbuka balik tempat czer tu..

Sy anak 1st czer, dulu mengurut jugak. Tapi tak urut perut. Mengurut sambil duduk. Kalau nak mengurut, jgn baring meniarap sbb luka tak baik lg. Sy mengurut lps 5 hari bersalin.

3y ago

Oh ok baik..thanks sis sb share..

boleh...mcm sy keje confinement .akan urut tungku.tp selepas hari ke 3 bersalin..perut dr pusat ke bwah x sntuh.da cara urut sama mcm ibu hamil kene mengiring x boleh meniarap..

Sy pn czer n mengurut.. tp xleh urut perut.. masa urut awal² bersalin baring telentang n mengiring je.. dh nk habis pantang bru meniarap..

Blh urut...

Tak bulih

Boleh