Berpantang Bersalin Secara Czer

Assalam mommy2 Saya nk tanya kuih pe yg boleh dimakan kalau pantang bersalin czer ye? Dan blh share x mknn or minuman tuk pantang bersalin czer?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
Super Mum

Waalaikumussalam wbt. Macam saya czer 2 kali, makanan & minuman sama ja macam bersalin normal...

2y ago

Untuk kali ke 2 pada saya macam senang sikit... Sebab dah tahu cara nak jaga... Tapi dugaan jugak la dengan anak yang pertama yang agak aktif... Lagi bagus pakai bengkung... Bengkung moden yang pendek tu pon dah okey... Sebab kalau kita "ikat" perut lagi senang nak bergerak... Nak batuk pon tak terasa sangat... Kalau ada seluar munafie tu pon dah okey...

sama...sy czer...tp brpntang mcm biasa...

2y ago

ayam mkn...ikan pun mkn kcuali ikan berbisa yg xmkn....tp mybe ikut bdn masing² jga kan...sbb kekadang ada org jenis yg sensitif,,alahan..