Baby susah tidur siang

Hi mommies. Ada cara tak nak mudah tidur kan baby pada waktu siang? My baby is 3 months old. Malam dia tidur nyenyak. Siang je susah sikit nak tidur. Huhu

11 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Baby saya pun susah tdo siang..kalau tdo pun senang sgt terjaga..malam pun macam tu..mcm bila dgr bunyi motor lalu ke ada org mesin rumput ke..kesannya berat dia naik sikit je bila timbang..bgtau kat misi..misi bebel kata baby ni mbesar masa tdo..then dia suruh cuba bedung..masalahnya bila bedung baby sy macam kelemasan..bpeluh2 xsuka...last skali sy terpaksa guna baby swing..baru la dia lena 2 jam kadang2 lebih..malam pun tdorkan dulu dlm tu sampai dia lena betul baru alihkan.

Baca lagi
Post reply image
3y ago

Dulu ada ajar buai, tapi bila nak bawak berjalan tu susah. Dia taknak duduk dalam stroller. Asyik nak berdukung je nak didodoi macam buai tu. Mama dia ni kurus. Tak larat nak dukung. Haha. So sekarang tidur kan dia atas tilam dia. Tu yang sekejap sangat tidur tu.

Btuahnya sis baby boleh tidur malam. Kalau ank saya, siang hari bukan main liat dia nak bangun.. Bangun kejap, main kejap , susu, lepas tu tidur balik.. Kalau tiba waktu malam , dia bukan main aktif lagi🤦‍♀️.

3y ago

Malam tu kadang2 dengan mama dia sekali terlajak tidur tak bagi susu. Huhu. Siang memang susah sikit nak tidur. Dia nak main. Tak pun merengek je

Cuba cari minyak midnight bb oil. Sy dah cuba. Alhamdulillah. Baby senang tidur. Lepas mandi kan baby pagi2. Urut guna minyak ni dekat tapak kaki dia. Badan depan belakang. In sha Allah baby mudah tidur.

Post reply image

Hihihi.. Kannn.. Sweet la moment gini.. Saya on sept get ready la.. Bpanda la momy.. Dulu saya ada mengiring kn anak. Letk bntal kiri kanann. Nyenyak jewww.. Tp dia ni jenih bunyi apa pon x jaga..

3y ago

Baby saya memang tidur mengiring haha. Dia tak suka terlentang. Nanti sekejap sangat dia tidur. Tapi tu lah. Siang susah betul nak tidur

Time siang ajak dia main.. dia penat dia tidur la.. baby sy 5 months cmtu.. ada ms fasa sblm ni. Nak tido kt bahu lps tu br tido kt bwh.. skrg.. dia sndri tido memgiring.. lena tido

VIP Member

Sama.siang bby main2 je tido.tp mlm ok.bgun jugak 3 or 4 jam skli utk susu.sbbnye bby dh blh beza waktu siang & mlm.sbb 2 mcm 2.main & lyankn je la..msa kcil dye bkn lama pon🤗

hai sis.. cuba try buka lullabies kat bby.. rain sound for baby sleep ke.. msti bby tu senang nk tido.. sy sllu guna rain sound kekadang sy skli nk trtido bila dgr 😊

3y ago

sy blm ada bby lg tp sy kje dkt nursery..

Baby sya jnis pyah tdr siang jgk pling lama 15 minit ataw 20 minit pastu jga yg best mlm tdr elok siang ja la pyh sikit la nk buat kerja rumh ,

VIP Member

Macam baby sy dulu, tak tidur siang langsung sampai umur 1 tahun macam tu. Jenuh lah juga. Tapi alhamdulillah malam dia tidur lena sampai 12-13 jam.

2y ago

Lama juga ye sis sampai 1 tahun baby sis susah tidur siang.. Macam baby saya dia boleh tidur siang lepas susu cuma tulah tak boleh duk diam. Nak susu nangis.. Lepas susu pun nangis.. Merengek je

Selalu baby suka tdur siang Untung la sis..bole tdur nyenyak mlm😁