Isteri...

Hidup jadi isteri ni mmg kena makan hati ke? Aku tgk, baik mak aku... Mak mertua aku... Makan hati jek memanjang... Lps tu aku tgk... Klu yg xde nk mkn hati, trlalu mengikat suami plak... Mcm akk ipar aku, cian plak pd laki dia... Mcm abg aku pun sama, dhx terurus... Bini plak yg seronok... Dunia... Dunia...

12 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

itu sudah nasib badan masing2. saya dulu selalu menyangka perkahwinan saya sempurna sehingga baru2 ni berlakunya perselisihan faham antara saya & suami. baru saya faham perasaan ibu & kakak ipar yg pernah terguris oleh kata2 & layanan kasar pasangan masing2. tapi saya anggap itu semua ujian. sesungguhnya ia membuat saya lebih cekal dlm kehidupan harian & jgn kita mensia2kan kebhagian yg ada

Baca lagi

Hidup ni jgn pernah bandingkan. Jgn pernah melihat kekurgan masing2,, kalau dia x reti amek hati cube kita amek hati. Kdg lelaki ni dia xtahu. Kite kne ajar n kne bgthu apa yg kite xsuka n nk dia buat. Tp kalau boleh berbincg elok2.. Tenang je.

Rezeki masing2. Yg kita tengok belum tentu betul2 apa yg diorang rasa. Bahagia tu atas diri sendiri nak ukur dan create macam mana. Pada sy bersyukur je rezeki yg Allah bagi. Tak perlu banding2 dan masuk campur hal orang lain.

Kita ni kadang jgn pandang org dgn mata lalat, nanti semua bau busuk. Nak pandang org kena tgk dgn mata lebah, barulah nampak semua mcm manis, bau madu. Nanti lelama hidup kita pun terasa manis sama.

3y ago

Ha mnis la... Nk tlg org pun pyah. 😭

Tahniah sis kerana mempunyai suami yg memahami dan byk membantu, dlm keadaan mcm 2,sis x faham apa yg berlaku sebab sis x berada dlm situasi tersebut,jaga rumah tangga sendri suda la ya sis.. Slmt hari ibu

VIP Member

Setiap rumah tgga mesti ada ujian... X cepat x lambat... Mesti akan ada...lg2 isteri... Kne byk2 sabar... Keras kn hati bila suami kdg2 menguji..

Kenapa perlu makan hati kalau bole makan nasi hari2? Gurau je.heheh sy tgok mak, mertua, kakak2, kak ipar semua ok je. Dia depends on individual kot. 😁😉

Tak semua macam tu. Rezeki masing2. Hidup berumahtangga ni kena ada sifat timbang rasa antara pasangan.

Standard life mesti ada yg dominan dan submisif. Huhu. Nak bt mcm mana....

VIP Member

Setiap manusia ada ujian masing2