baby meragam?

baby saya bukan jenis kuat meragam. dia payah sangat nak nangis. kalau lapar sangat je nangis. tapi beberapa hari ni dia meragam sikit. tapi waktu menyusu je. dia mesti nangis teruk. hisap lepas, gigit. kenapa ya ? baby saya baru 2bulan 25hari. adakah punca nak tumbuh gigi? sbb saya tengok pada gusi dia macam warna putih kat bahagian bawah.

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

mcm awal je 2 bulan nak tumbuh gigi . baby saya sebulan memang style meragam dia macam ni . tapi bukan tiap malam lah . kadang kadang . dia nak susu tapi bila bagi puting dia tolak mengamuk ngamuk . jadi saya pujuk dulu dodoi kan bagi dia tidur biar dia lupa yang dia mengamuk tu . lepas dia tidur dia bangun baru saya susukan balik

Baca lagi
2y ago

ad je bby tmbuh gg awal... smua bby brbeza2... ad dy cpat yg ni n dy akn lmbt yg tu... ikut pda stgh2 bby... try cuci mlot dy dgn kain bsh... tkut ttgal susu yg bsi..lma2 kt ldh dy akn tmbh klat... akn rse skit n xslesa kt dyowg... kdg blh sbb tu jgk .

Dia gatal gusi sis tu.. cuba cuci gusi dia guna kain yg bersih.. celup dengan air sejuk.. perah and cuci gusi bby. Sis try tgk youtube.. tutorial..

Sis ambik air suam bsh kan kt lampin.cuci kt dlm mulut.sbb susu melekat dkt permukaan lidah so jd bayi sis x selesa @ sakit bila myusu

Nursing strike tu