Sukar tidur malam

Ada tak yang macam saya , malam susah tidur , kalau tidur kejap je dapat , kadang terjaga bunyi bising , lepastu susah tidur , tapi bila siang tidur lena berjam jam 🤣

13 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

ee sy pn mcm tu sis.. pertama kali dpt jadi suri rumah wktu pregnant... pastu suami pn layankan aje.... tmbh2 asyik bleeding je.. sy pnh dgr doc pakar ckp dgn doc lain, biar dia aktif skit.. xelok bedrest sbb bleeding xteruk. Cuma jgn buat keja berat, naik tangga.. Last2 3rd trimester sy sangkut gdm... sebab tidur mlm penting sis.. makan pd waktu, xblh skip.. Lps mkn kena bergerak.. sy cuma share pengalaman sy.. tp sy pn tgh berusaha perbetulkn rutin harian.. 🥲🥲 Setiap kali sy xkawal, gula dlm drh jadi xbtl..

Baca lagi

adaaa. sy pregnant sama cm awk. padahal sy ni kerja. tp mlm sy xboleh tido. dok kelip2 je layan mata. kul 6 pagi bru nak telelap. kdg sy xberani lelap sbb takut telajak tak keje. so sy tak tido pn padahal ngandung patut kena cukup tido. tp balik je keje sy balun curi2 masa tido jap risau jadi gila plak kalau tak tido langsung 😂

Baca lagi
VIP Member

kalau jenis dah biasa terbgun2 , mmg dah biasa tdo walau stgh jam rasa mcm berjam lama nya😂 sya kalau dah dpt tdo stgh jam pon dah rasa puas bagi sya sbb dah biasa berjaga dah biasa bgun tdo bgun tdo .. pabila dpt tdo stgh jam tu mmg nikmat rasa

betul tu ! saya dah hujung2 ni samalah kerap terjaga pagi2 pastu rasa takleh nak tidur .. nak tidur siang pun susah sebab ada anak 1st so kena uruskan dia dulu baru boleh tidur kalau tak dia wwe saya tengah tidur 😂

saya dah hujung2 ni kerap terbangun , tak selesa tidur sebab kadang rasa baby mengeras kadang sakit macam sengugut huhuu selalu tidur tinggikan bantal baru rasa selesa sikit ..

sye slalu tdo pukul 12.. selang 2 jam mest bgn nk gi toilet since awal pregnancy lg.. sye aggp mcm latihan sblum ade bby.. nant da bsalin kne bgn selang 2 jam susu kn bby..

1y ago

tu kalau dpt tdo balik lepas dia menyusu😂blm lagi bab dia ajak berjaga bersama2🤣

saya pun tengah lalui tapi siang pun susah nk tidur sbb saya bukan jenis tidur siang.. sudahnya badan lesu sangat...malam tak cukup tidur, siang tak boleh nk topup tidur

Sama la 🤣 sy mlm susah tdo tp mata ngntk .. pusing2 tukar posisi tdo. Lpas suami pegi keje pagi tu bru la dpt tdo ngn lena smpai tgh hari 😂

cuba tidur siang tu sekejap je. ataupun jangan tidur langsung. cuba tahan mata tu baru boleh tidur malam, awal dah tidur.

TapFluencer

Ada yg sebegitu. Amalkan sunnah sebelum tidur.