Apa perlu buat selepas keguguran?

Saya nk tnya, sy gugur pada 8 minggu. Pergi hospital dr. Suruh tunggu lagi 2 minggu. Semalam sy dh start bleeding & kantung semua keluar. Sy perlu pergi ke hospital ke harini? Sebab seminggu lagi sy masih ada appointment dgn hospital.

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

ya pergi hosp mintak scan dah clear ke rahim sis tu . takut ada sisa bahaya boleh infection rahim nanti . jgn tunggu appointment tu . ckp jee dah keluar semua saya nak check jee dah clear belum . mcm saya dulu lepas scan clear semua doc ada bg suntik kecutkan rahim sekali . then ambik ubat boleh balik haritu jugak

Baca lagi

Selalunya doc akan pesan dlm 2 minggu tu kalau ada keluar kantung ke bleeding makin bnyak ke dia suruh pg hospital terus.. Tak payah nk tunggu2 appointment lg 2 minggu tu..nk tunggu tu mcm2 boleh jd macam tumpah darah.. Mcm sy haritu sy bawa skali kantung tu and dorg ambik sample..

Kalau dah keluar kantung tu terus pergi hospital. Dr takde pesan ke kalau keluar kantung/heavy bleeding terus pergi PAC. Kalau kantung dah keluar, bawa kantung sekali, dia check confirm ke tu kantung. Then dia akan scan juga tengok ada sisa ke tak dalam rahim.

TapFluencer

Kalau dah bleeding and kantung kluar trus pg sis takyah tunggu appointment lagi. Nnt doctor akan scan lagi nak tengo dah kluar habis sisa ke tak..

perg hos bwa sekali kntung trus ke labouroom untuk scn. jngn perg kecemasan dh