alahan teruk

saya dah nak masuk 10w tapi alahan ni makin teruk . dah sebulan sy tak boleh telan nasi, bau nasi, saya tak lalu makan. sy boleh mKN biskut roti susu ja. ada ke pengalaman macam saya? sy rasa xde semangat dan sangat lemah

8 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya sampai 12W .. semua mmg x bole .. nasi ke biskut ke roti ke .. ayam ke buah pon xbole .. smpai hilang 8KG .. padahal 4minggu je alahan saya .. semoga awak kuat πŸ˜ƒ lain org lain.. ade je yg sampai 5/6 bulan ..

Banyakkan sabar ye sis. Memg itu la pengorbanan seorang ibu. Tak cuma melahirkan je. Sy pun alami benda sama. Siap migrain skali. Memg bnyk tido je time tu. Bertahan dgn susu n kurma bnyk2.

VIP Member

Sama la sis. Selera nak makan tu ada, tapi bila dah makan, muntah balik. Saya ganti makan buah, bihun atau mee. Apa apa je yg penting bukan nasi. Kalau lapar malam2. Saya stanby buah je.

VIP Member

Saya.dari 1st month preggy sampai la 6 bulan alahan truk.berat trun mendadak 15 kg. Lepas je 6 bulan,trus alahan hilang.slera mnjdi2.bam2 badan🀣.jgn risau.yg pnting jgn biar prut ksong je

3y ago

Norml.

huhu sme.. tp sy mkan je walaupun tau mmg akan muntah. skrg dh 13 minggu.. dh blh makan .. xde muntah.. kecuali time gosok gg je. sbb xleh bau ubt gg

sbrlh ye sis..sy plk jnis xbleh lmbt mkn..msti angin prt..muntah..tp lps 4 bln dh ok dh..sis try mkn buah2an...sbb bby prlukn zat mknn .

sama la sy sis.. dh 10w gak... alahan truk.. mnum n mkn je muntah.. bau tumis2 xlalu..

Sama sis.. tp sy dah 6 bulan πŸ˜‚ nasib bubur nasi baby terima 🀣