Bagaimana menghilangkan kencing kotor?

Sakit di bahagian ari2, Dah minum air barli, air masak banyak. masih tak baik. skrg 14week. (Tak larat nak check up dua minggu sekali) ?

13 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sepanjang pregnancy ni dah dua kali kena & makan antibiotic & ubat2 lain yang KK provide. Taubat pasni tak nak kena dah. Haha. Banyakkan minum air putih. Biarlah kerap kencing masa awal nak pulihkan, lama lama dah kurang rasa nak terkencing & boleh kawal macam biasa. Kalau biar melarat, nanti effect buah pinggang.

Baca lagi

Sy pun mslh kncing ktor 2mnggu kna g cek..tpi sy try 1cara..nk pegi cek up 9pg..sy bgun 6pg ..sy pulun mnum air ksong 2liter..mmg berpuluh kali kncing smpai air kncing mcm warna paip..sejak pada tu sy xpnh sangkut dh dan leh cek up sbln skli je..

2y ago

Pedih hulu haty kdg2 sbb bdk mkin bsr..sy pn mngalaminya skrg tp kdg2 sbb ay mkn bnda brgoreng..sis boleh pegi farmasi mntk ubat urin utk preggy..cuci air kncing..rmai yg ok lps mnum.

Sis try nie. Saya Kencing kotor waktu preggy doc bagi ni. Bancuh dgn air mineral botol kecik minum 2x sehari Kalau sakit sgt nak kencing. Saya 2hari minum dh Tak sakit Kencing. Boleh cari Utix nie dekat pharmacy

Baca lagi
Post reply image

Dlu ank sulung pon sma kne..mngis sakit.... saya buat sup lobak putih..mkn hirup kuah insyallah ank no 2 pon mkn tu ni no 3 pon sme..insyallah..try le

Sy pun pernah kena... Mmg kena minum air kosong byk2... Biar kencing byk kali tp lps tuu awk xkan sakit.. Kencing kotor pulih.. InsyaAllah

kena lebih minum air masak. 2 liter paling kurang. ikut berat badan. lagi banyak kencing lagi cepat bersih kencing kotor tu.

Saya pon sama sis...sy minum utix ni..sekali je minum da ok..cuma kena minum air masak banyak2 lepas minum ubat ni..

Post reply image

sy hrto gi klinik doktor bg antibiotik n ubt tahan sakit sehr je elok xsakit da lps to.

Sy pernah kena. Doktor suruh minum air barli suam. Alhamdulillah skrg dah okayy.

try jus kranberi sis..atau kranberi kering.. insyaAllah ok