emosi

how to control emotions when your kids tantrum and crying very louder. sometime i can't handle my temperature ???

13 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Kids throws tantrum because they want attention. To stop it, dont scream at them. What I recommend you to do: 1. Take a deep breath and count to 3, this is to calm you down 2. Go to their eye level, so, get on your knee or put them to sit on a table. Look them in the eye. And ask them what is wrong. If they ask something unreasonable, talk to them in firm but low voice, kind of a male voice, and tell them it is not possible to grant what they want and tell them to keep calm. 3. If they still cant keep calm enough to talk and keep yelling and screaming, tell them that you will only talk to them if they calm down. Then them back down (if you sat them on the table) and let them throw their tantrum while looking away from them. Wait for few mins and ask them if they calm down or not. If not, leave them be again. That works magically. Especially training children not to always throw tantrum just to get our attention

Baca lagi

Masa baby akak start enjin nak nangis ke ape,akak cepat2 tgk ape yg x kena..lapar ke dia, kembung perut ke dia,xselesa ke dia, jenis susu dan pampers jugak kdg punca Dy x selesa tapi dorang xpandai ckp..skrg ni ada jual kan radio kecik zikir2 doa dan surah2..akak try pasang tgk bagi dia dengar.. sambil dgr akak pon ikot sekali dodoi bagi tenangkan dia..anak nak membesar memang menguji kesabaran kak.. bykkan baca buku ttg usia anak,apa para ibubapa boleh/xboleh buat bergantung jugak situasi anak..boleh cari info dr google/media soc/beli buku panduan ibubapa kat kedai buku..selamat mencuba

Baca lagi

baby saya da nak 3 bulan. Setakat ni Alhamdulillah kuat Sabarnya Saya. kalau baby tgah meragam Saya Akan Cuba peluk Anak erat Skit pastu gosok Dahi pelahan2 tanya kenapa sayang smbil kita tenangkan diri...Tengok Keadaan Anak masa tu Nak apa..letih, nak tidurr atau Nak Susu. Anak Saya Kalau Meragam Ya Allah Tuhan Saja lah yg tau..Anak Saya Kalau nak tdow tu meragam sekejap menangis2 mcm kene dera. Saya Peluk Erat gosok dahi dodoi Nyanyi Segala Lagu Haha bg dia rasa bdan kita..akhirnya mesti ttdow n x nangis InsyaAllah. dodoikan Anak dalam keadaan kita sendri pon tenang.

Baca lagi

Ibu naik angin sebab ibu dah penat mengantuk tapi baby still tak berhenti meragam . Manage masa semula , time dia tidur curi masa untuk berehat supaya bila dia meragam kita dah bersedia nak hadap . Banyak ibu bila baby tidur curi masa untuk settlekan kerja rumah dan main phone . Tengok muka baby . Bila rasa nak naik angin tarik nafas , bertenang . Mood baby pun sebenarnya bergantung pada mood kita . Bila kita bertenang pujuk dia elok elok , insyaallah dia pun slowly bertenang

Baca lagi

How old is your kid who had tantrum? If age 1-4, normally they want to get your attention.. If they do mistake, you need to correct them by explaining why can't and so on. Telling them the deffect for the mistake. Sometimes, there have times that we need to straight, and some time to be friendly and playing with them. If tantrum is baby age, meaning either the baby hungry or not comfortable. I'm telling from my experience. Sorry if it not proper sharing.. Hehe..

Baca lagi
VIP Member

Just remember that your kids does not know anything. They are innocent. I feel you too bc when my son gets messy and naughty I feel the urge to scold him. But then I look at him and thought to myself that he needs attention. Try to calm you kid down by slow talking to him/her while rubbing his back. It usually helps..

Baca lagi
VIP Member

Try to breathe in and breathe out. Memang rasa mcm nak lose your temper/hilang cool - what i do is ckp mcm marah but buat with muka senyum gusi :)

Sama la mcm saya. Anak kerap jadi camtu. Awk biarkan smpai dia ok. Wlaupun bising tapi x boleh buat apa. Biar dia puas.. Hihi..😋

Try bagi calm balm dari tasneem natural.. 100% bahan semulajadi...anak akn dengar cakap kita dan sentiasa happy

VIP Member

Need spouse to handle your kids for a while.. when u r good... Then attend ur kids again.