Seorang ibu yang hanya perlukan semangat.

Sya sebenarnya kecewa sangat² bila nama anak saya menjadi isu bgi keluarga mertua sya. kadang rasa nak ckp kt suami namakan anak muhammad sudahlah..seolah² sya ni xde hak dlm pemilihan nama anak. Mungkin sebab keluarga mertua sya ni golongan yg pandai smpai rasa sya yg hanya suri rumah ni xde hak apa² kot .

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya pernah ada dalam situasi Puan. Untuk jaga hati mertua dan juga hati saya sendiri, saya gabungkan nama yg mertua nak dengan satu lgi nama yg saya pilih sendiri. Puan jangan down tau, setiap masalah ada penyelesaiannya.. saya pun housewife juga dikelilingi dengan biras2 yg kerja bagus dan saya faham sangat situasi Puan. Tapi, kita dah jadi ibu ni kita kena kuat Puan. Kuat untuk diri sendiri supaya kita boleh kuat untuk baby. Jangan sedih okey.. nanti supply susu drop kesian kat anak.

Baca lagi

asalkan nama kita bagi tu membawa makna yang baik, pekakkan je telinga buat bodo buat tak tahu kalau orang komen lebih². macam saya, mak sendiri yg banyak soal kenapa letak panjang la, takde muhammad tak letak nama sahabat nabi ke. mak mertua ada je suggest nama tapi saya ngan husband tak suka semua suggestion tu. alhamdulillah, kawan² saya dengan sepupu sepapat pakat cakap sedap nama anak. so, saya buat tak heran pun kalau ada sorang dua yang pertikaikan.

Baca lagi

sama mcm sy tapi bukan mil (meninggal) tapi adik beradik husb. anak sy nangis mrk duk ckp nangis sbb nma x sesuai. eh mengarut betul. ank nangis sbb on demand. duk suruh sy tukar nama ank kat jpn. eh mmg takla. nama elok dh cantik. ko sape nk arahkan aku. sy buat bodo je sbb sy ibu. anak sy hak sy.

VIP Member

sy tak pernah ada dalam situasi ni. sbb dua2 anak, sy pilihkan nama and husband cuma tukang approved. family sendiri and mentua memg tak campur

TapFluencer

abaikan je mulut2 yg myakitkn hati tu... anak kite, suke hati kite lah kan 🤭🤭 abaikan je puan.