Positif GBS

Sesiapa ada pengalaman GBS? Boleh share tak mcm mana nak rawat GBS ni?

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

dlu sy pernah kena waktu anak first 2nd ..waktu tu x tahu sy gugel n cari info..then sy jaga pemakanan..gula kurangkn..then sy beli yogurt asli lumur kat mis v..lepas tu rajin mkn yogurt tp beli perisa cume utk lumur tu sy guna yogurt asli..sy perasan kalo sy mkn benda manis,roti,susu krimer bancuh dgn milo atau amek karbohidrat yg byk mesti sy gatal² masuk ubat candid B pun masih x hilang..sy amalkan rendam dlm air bergaram..kemut2 dlm air bekas nti benda tu keluar berkeping2..then sy sapu krim candid B..waktu sy kena dlu teruk jugak ..waktu tu xde pengalaman ikut nasihat dokto gitu la x sembuh lepas bersalin akan hilang sendiri..skrg anak 8 xde kena mcm tu dah...sb da tahu nak buat camne setiap kali mengandung kalo start gatal je sy buat gitu la..

Baca lagi
2y ago

krim candid b tu sapu luaran shj atau sapu dlm faraj?

Sy ada GBS masa mngandung tp tak tau pn smpai sy bersalin. Biasa kalau dpt detect masa mgandung. Dr akn bagi ubat antibiotic mkn smpai bersalin . Elak baby kena infection kuman GBS. Boleh refer Dr

3mo ago

Lepas setahun bru dpt reply hehe. A ah on antibiotic masa nk bersalin. Lpas bersalin bru tahu gbs. Sbb ada kuman dekat uri, demam masa nk bersalin sbb sepsis, desbabkan gbs tu

VIP Member

tkde rawatan . cuma kalau keputihan tu kne sllu panties kering . sllu tukar . nnti bersalin akn on antibiotics utk elakkn bhya kpd baby

2y ago

ya... itu slalu amalkan.. harap dapat bersalin normal