Kecewa Dan Sedih

Semalam saya ada kerja sikit so terpaksa lah hantar anak saya kt mak mertua saya.. Mula2 hantar anak saya nangis maybe dia nak tidur sebab masa dalam kereta dia da nak tertidur.. Lepas tu saya pergi uruskan kerja saya.. Saya tinggalkan anak kt umah mak mertua.. Anak saya baru 2bulan.. Bila da settle semua kerja saya.. Saya terus pergi umah mak mertua saya.. Sampai umah mak mertua.. Saya dengar anak saya nangis.. Saya terus masuk rumah tengok anak saya nangis2 sebab tinggal sorang2 dengan muka dia tengah terlangkup.. Rupa nya mak mertua saya tidur kan anak saya dengan cara terlangkup kan muka kat bawah macam meniarap.. Saya tengok anak saya da berpeluh2 maybe lemas kot.. Lepas tu saya cari mak mertua saya.. Rupa nya dia duduk dalam bilik.. Bila saya cakap nak balik rumah da terima kasih.. Dia cakap sama2.. Umi ada campur susu anak kau dengan supplements ni tau.. Elok untuk baby.. Sy terus rasa nak marah.. Lepas tu mak mertua saya cakap lagi.. Tadi umi bagi anak kau biskut sebab dia lapar.. Ya allah saya rasa nak tumbuk muka mak mertua saya.. Saya terus terdiam.. Balik dari umah mak mertua saya tengok mulut anak saya ada biskut dan malam tu anak saya nangis bila nak berak sebab taik dia keras.. Ya allah kecewa dan sedih saya bila mak mertua saya buat macam ni..

8 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

ya Allah. kesian dkt budak tu.. mne bleh bg makan lg.. 🤦🤦.. kenapelaah snggup buat mcm tu. baik tak payah hntr dh.. cri sdre mre yg btul2 bleh dprcyai untk jge.. bncang leklok dgn suami sis.. ingt nyawa bleh beli kt kedai ke??.