Berat badan

Semalam pergi checkup, berat badan saya naik 3 kilo.. sepatutnya sebulan boleh naik 2 kilo jee. So nurse suruh saya datang selang sehari selama 2 minggu untuk check tekanan darah.. tapi kenapa kena check tekanan darah sedangkan tekanan darah saya okay??

7 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Haritu saya 3kg terus 🤣🤣 kena pantau sebab takot tanda pre-eclampsia and boleh effect baby nanti. Haritu saya tanya hehe. Nurse KK bagi saya check kat luar je, free je contoh kat alpro ke klinik ke. Ni dah sebulan+ dr lepas naik 3kg tu, berat saya tak naik2 dah sampai nurse dh tanda merah sebab berat tak naik pulak. Hahaha its okay, follow je, untuk kebaikan kita jugak.

Baca lagi

untuk pemantauan dengan lebih details. bila berat naik berlebihan dari yang ditetapkan, nurse memang akan check, kencing manis, tekanan darah. macam saya haritu, dah ada kencing manis, so dia kena pantau la tekanan darah pula. follow the flow sis. dan rajinkan bertanya.

Kk mesti mcm ni. Kena pantau. Tapi private x mcm ni. Sebulan sekali check up. Ikut time minum air gula. Ikut time ambil darah. Kita pun senang .

1y ago

klinik swasta kalau result tak okay, tak perlu pantau mcm kk tu ke?

saya 4kilo.aduhh...dari masalah tak naik berat bdan 2 mnggu skli kne pergi .esk puasa mlm 2 hb mnum air gula

sama mcm sy, sy dua minggu naik 2.7kg 😅 esok start kena pergi kk selang dua hri utk check bp.

sama sis, sya ni jumaat g jmpa nurse. sya sbulan naik 3kg. siap call dr tnya berat sya ke tak.

TapFluencer

Nak kena pantau. Gitulah prosedur nya