first baby

sekarang ni fasa tkboleh nk telan air liur sendiri. rasa payau jee nk telan. ada ke yg sama mcm saya?

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya pernah mcm tu masa awal kehamilan. mulut rasa logam. 😬😬😬sy mkn makanan kering; roti bakar ,biskut x manis, maruku, kekacang dan buah masam manis: epal hijau, oren, mangga. tak boleh mkn manis, buah manis pun x boleh, lg bertambah loya, mabuk

7mo ago

redha, sabar dan syukur menghadapi ujian kehamilan, puan. Itu yg suami dan saya pujuk diri. kita berhajat dikurniakan anak kann... haruslah diuji. 🤲💐Enjoy your pregnancy journey ❣️

sy asyik ludah jer.. 😅 mula² tu las² beli gula² perasa buah tu.. mkn buah jer.. tibe sangkut kecing manis da.. tak tau la boleh jd gitu.. sbb tak mkn apa mkn gula ² dan. buah j.. skrg ok dah tapi masih cek kecing manis tu. 😣 letih ar 4 kali seminggu

7mo ago

minum air perahan limau kasturi sis tanpa gula..sy tiap2 pg minum tu..nk minum kafein xbleh..air masak lg lh x tertelan😫

Saya dri awal tahu preg smpai sekarang 17w still rasa macamtu 😂 tk tahu dh nk hilangkan camane. Kadang2 rasa macam nk muntah pun ada sebab rasa tu

Rasa mcm pahit pahit tekak ye? Standby chewing gum/asam/gula gula berangin selalu. Air pun kerapkan je minum. Mmg tekak akan rasa lain macam

7mo ago

masam2 mmg saya tkboleh mkn. lg rasa loyaa dibuatnyaa

VIP Member

sama sis..sampai habis 1trimster..lidah pahit..makan apa2 pon rasa pahit..makan gula pon pahit..last2 sangkut gdm😅

hhahaha betul. sy mmg boleh telan air sejuk coway je. air suam or air biasa,buat tekak sy lg pahit payau.

7mo ago

saya dari awal smpai skrg mmg tkboleh minum air tkda color. air sirap jee saya dpt minum. air kosong mmg musuh btol😵‍💫

samalah dgn sy sis..tiap2 hari asyik nk meludah je😔

mulut rasa pahit je

minum air suam byk

7mo ago

air suam pn tkboleh minum. acanor😅saya skrg boleh minum air sirap jee