sekadar meluah

sakitnya hati bila tgh mngandung, suami ckp mnyesal ada ank, baik xyh ada ank, sedangkan sblom ni dia yg nk sgt ank. pastu maki hamun siap ckp xredha ngn isteri. sakit nya hati. rsa cam nk pi mahkamah mnx cerai. isu kecik jaa, psal sy kerja xtlg dia byaq umah keta, ypi ngasuh bil insurance smua sy yg bayaq. klau bgi smua kat dia baik sy dok umah jaa. dia pun nafkah kedekut mnx duit bln2 kena mngemis smpai gaduh2. asyik nangis risau ank lam perut trkesan ngn emosi sy. tpi xleyh stop nangis bila fikir psal hal ni.

31 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

jenis laki kedekut ni sy trauma. masa dgn ex husb sy dulu mcm ni la sy. duk arapkan sy byr segala bil termasuk sewa rumah. bila kita tegur mula la duk neraka kan bini. duk tunjuk panas baran dia. duit dia milik dia. nasib kitorg xde anak kalau ada x tahu apa nasib ank. 5 tahun tahan last sy blah x tahan. lps cerai bru sy boleh rasa nikmat nk apa² boleh beli. nk mkn apa² boleh rasa. kalau masih teruskan dgn haji bakhil tu rosak hidup sy sampai ke tua. kata emak sy yg sy jadikan pengajaran. masa muda ni kita boleh buat pilihan. kalau kita pilih utk stay hadap la hari tua nanti. jgn merungut knp kita hidup susah dan jangan mengemis dgn org. kita yg tentukan masa depan kita sdri.

Baca lagi

Rumah tu wajib suami yg sedikan utk isteri. Awk dh tolong byr lain2 pun dh ok. Jgn tolong lebih sis takut nti kos lain utk anak semua awk yg tanggung. Takde sial dia redha ke tak kt awk sbb tu tanggungjwb dia. Kalau awk yg xredha utk tolong dia tu ye dia yg dosa tp atas ehsan dia benarkn awk keje dan awk dh tolong byr insuran dll tu okla xkn semua awk nk byr. Tp awk fikir je mungkin dia stress kot tu terkeluar ayat tu. Moga dia berubah bila tgk wajah baby nti. Awk kuatkn diri ok. Jgn sedih2 nti baby sedih jgk tau

Baca lagi

Suami sis kerja apa? Nanti sis amalkan baca doa yang sama minta sungguh2 kat Allah bantu dalam urusan rumahtangga dan supaya suami diberi hidayah dan petunjuk setiap lepas solat 5 waktu. Istighfar 1000x setiap hari untuk dapat ketenangan hati. Luahkan pada orang yang boleh dipercayai mungkin mak awak atau mak dia. Sis try buat 3 benda ni. Semoga ada jalan keluar dari masalah ni. In Shaa Allah. Sabar sis... saya doakan sis diberi kebahagiaan dan kemudahan segala urusan.

Baca lagi

apa masalah suami awk ni? Dia tak tahu ke apa tanggungjawab dia? Dia tak tahu yg haram ke atas dia guna duit isteri kalau isteri tak redha? Kalau isteri redha sekalipun hanya dia blh guna 30 ke 50% je duit isteri. Lbh dari tu tanggung dosa la dia sbb biarkan isteri sara keluarga sedangkn tanggungjawab sara keluarga tu tanggungjawab dia. Menjawab la depan tuhan nnt. Dah la nafkah pun tak bagi. sakit pulak hati kita.

Baca lagi

lebih kurang je dugaan kta ni..xble bwt apa da sabar je la ..laki sy rmh sewa keta bill byr,tpi tu la pinjam sna sni kt adik brdik smpai rsa malu nak kluar,duit gaji bwt masukk kt game judi semua, mna tk mengamuk sy ,tpi insaf dgn jnji nk brbh msa duit da hbis je .setiap nk gaji bwt prngai semula..last2 nafkah dgn blnja dapur sy guna duit sndiri,xda nk happy2 da setiap bulan gaduh smpai da rsa hlng hormat da,,nk cerai kesian kt bby bru 4 mnth

Baca lagi

Cuba sis bgtaw kat mak dia perangai anak dia ni mcm mana. Kalau mak dia pun sama backup, memang mak dia la yg didik anak dia jd camtu. Suami kedekut, kurang ajar mcm ni, Allah je yg boleh balas sampai dia sedar sendiri. Saya dah lalui..doa banyak2. Orang macam ni, kalau tak kena kat batang hidung sendiri, memang takkan menyesal. Sedap je cakap menyesal, dapat laki tu kat saya, memang abes la..sorry sy memang pantang bab laki celupar camni.

Baca lagi

Bagi sy la kn sis, ni bkn isu kecik. Isu besar. Sbb nafkah tu semua dia yg wajib tanggung. Dia tk boleh nk paksa apatah lagi ckp tk redha kalau sis tk bantu dia. Ikutkan kita tk pyh kerja pun, tp klau nk kerja nk bantu suami tkpe asalkn kita sendiri yg ikhlas dan suami tk memaksa. Ni tahap memaksa smpai ckp menyesal ada ank, tu baby belum keluar, klau dah keluar nnti lagi byk komitmen itu ini.

Baca lagi
2mo ago

betul tu sy sokong.lelaki jenis apa lah

Aduhai sis.. semoga sis tabah menghadapi situasi tersebut.. ni isu besar.. sekiranya suami gagal beri nafkah.. mmg boleh pegi mahkamah.. awk pon ada hak juga.. tapi demi anak kan.. faham sgt2 😭 ya allah dipermudahkan urusan sis ni 🤲🏼 anak ni rezeki allah bagi… bnyk org ttc nak baby 🥺 lek2 je laki cakap camtu 💀 sis perlu ada backup utk apa2 yg berlaku 🥺 hmm

Baca lagi
VIP Member

sabar ya sis. cumanya saya terkilan bab suami menyesal ada anak tu.. ya Allah.. ternga nga saya baca tu sis.. Pemberian Allah tu anak tu .. sis minta la nasihat dan pandangan ibu bapa sis mengenai suami sis yg sebegitu... anak belum lahir dah maki hamun..nnt kalau dah lahir nnt ntah apa pula jadi...nanti baby dah lahir lagi banyak dugaan.. sis kene kuat ya sis..utk anak sis.

Baca lagi
2mo ago

betul ramai pasangan allah uji belum rezeki zuriat dia yg dah dapat dikatanya menyesal. jenis sebelum buat takna pikir dah dapat nyesal mcm org lain la salah geram jenis laki mcm ni 😭😭

Kalau dia buat mcm ni dekat awk sblm ada anak, nnt dah ada anak x tahu lah 🥲 bila dah ada anak lagi stress nak kena jaga dan macam2. Lagi banyak makan hati. Kalau awk nk bertahan, doa ibu hamil ni mustajab. Doa bnyk2 supaya hati suami awak lembut, berubah sikap. Kalau x tahan, minta nasihat kat pejabat agama.

Baca lagi