ubat tambah darah

hi mommy yang pernah try zincofer tapi sembelit. korang tukar ubat apa ye. tq saya dah bersalin, tengah pantang

8 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Yuran tukar ubat tambah darah yang sesuai untuk ibu selepas bersalin dan tengah pantang adalah dengan mengambil zat besi dari sumber makanan. Anda boleh cuba makan makanan yang tinggi zat besi seperti daging merah, hati ayam, kacang-kacangan, sayur-sayuran hijau gelap dan buah delima. Pastikan juga minum air yang mencukupi dan mengambil makanan yang tinggi serat untuk mengurangkan masalah sembelit. Selain itu, berbincang dengan doktor atau jururawat untuk mendapatkan nasihat yang lebih tepat berkenaan penggantian ubat tambah darah yang sesuai untuk ibu selepas bersalin. Semoga cepat sembuh! https://invl.io/cll6sd8

Baca lagi

memang zincofer akan ada side effect sembelit. saya telan je mcm biasa, cuma sulamkan dgn air limau kosong (sebab zinc memang lebih activated dgn vitamin c). lama² dah jadi serasi dgn zincofer, lepas 2 bulan dah hilang masalah sembelit. all the best, sis.

Saya inform nurse. Nurse yang tukarkan ubat. edited: Maaf tak perasan yang awak post dah bersalin. Hehe saya inform OBGYN saya masa checkup untuk hari ke-7. OBGYN tukarkan ke vitamin yang lain. Saya dapat Obimin.

Saya tukar ke iberet.

Nurse tukarkan Obimin

Maltofer

iberet

iberet