BRAXTON HICKS

Hi momies, sy dh 35 weeks. Skrg sy rasa perut tegang dan rasa mcm mengeras je bila dduk..baby gerak ok dh smpai 10. nak tahu momies kat sni pernah tak alaminya? Adakah tanda mcm ni cuma braxton hicks ? tq

10 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sy dulu pon cmtu. Klu rasa pelik pegi jela clinic utk buat CTG. Bukan ape, just to make sure everything okey. Sy mase 35w 5 days dh kne induce. Bsalin paksa. 😂 Alhamdulilah semuanya selamat.

3y ago

Berat okey. 2.65 dh mase tu. Tp baby status baby prem la. Sbb ngam2 35w.

sy nak masuk 7 bulan.sellu jgk rasa keras..braxtin hicks ke? memang sakit..dah lama tu baru selesa nak berdiri berjln atau duduk..😅

3y ago

Mcm tula agaknya..Sbb bila ubah posisi sakit tu hilang atau berkurangan pulak..tpi hopefully smuanya ok ye sis.. 🤗

Sya mula rasa braxton hicks masa akhir2 7bulan. Rasa baby mengeras dan sgt berat...

Ye sis, saya mula rasa dekat minggu 34,35. Lepas tu kerap datang, makin kuat beranak 38w.

VIP Member

Ya sis, mmg mcm tu sbb ruang dh makin sempit, baby dh xbebas utk brgerak..

3y ago

patutlah ..thanks respon sis.

saya pun 35 weeks. rasa perut sama macam tu.

Ye sis.sy dh 36 minggu mmg begitu 😊

ya sis 35 memng bgtu sis

ya sis..35 w memng bgtu tu.

VIP Member

Ya normal sis