Sesi Tanya Pakar bersama Cik Helen Yeoh dan Cik Nik Hazrieda, Pengurus Pembangunan Produk Drypers.

Bayi anda mempunyai masalah ruam lampin? Atau melecet di bahagian pelipat kemaluan? Kulit terlalu kering atau sensitif bila memakai lampin? Jom tanya pakar kami secara terus segala persoalan anda berkaitan dengan masalah lampin bayi yang anda hadapi bersama dengan Cik Helen Yeoh dan Cik Nik Hazrieda, Pengurus Pembangunan Produk Drypers pada hari Rabu, 31 Mac 2021 jam 9 malam. Kembali lagi Sesi Tanya Pakar bersama dengan topik yang lebih menarik untuk dibincangkan oleh semua ibu bapa komuniti theAsianparent Malaysia. *NOTA : Segala persoalan diluar daripada topik dan masa yang telah ditetapkan berkemungkinan tidak akan dijawab atau akan dipadam.

Sesi Tanya Pakar bersama Cik Helen Yeoh dan Cik Nik Hazrieda,  Pengurus Pembangunan Produk Drypers.
43 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

Hai Miss, Bagaimana ingin membuat pemilihan saiz lampin yang bersesuaian mengikut berat anak? Kadang kala range lampin dalam saiz M dan juga saiz L #TAPactiveusers #TAPsupermoms

Baca lagi
3y ago

Okay tq

VIP Member

haii , sya pregnant 26 5 days . Boleh tau berapa helai pakaian baby yg perlu sya beli dan sediakan untuk menyambut kelahiran baby sya nanti ? terima kasih

3y ago

Hi Norasiah, anda disarankan agar tukar lampin bayi sekurang-kurangnya 4 jam sekali.

Kulit anak saya berbirat/berbekas selepas menanggalkan lampin. Adakah saya memasang lampin terlalu ketat? Ataupun perlukan saya menukar saiz lampin yg lebih besar?

3y ago

Hi Syamimi, anda boleh rujuk kepada panduan saiz yang terpapar di pembungkus produk. Misalnya Drypers Wee Wee Dry yang mempunyai TummyFit Guide, jika pakai pita pelekat mestilah dalam posisi Best Fit atau Good Fit. Jika mencapai penanda saiz seterusnya, dicadangkan untuk tukar ke saiz lebih besar.

product paling bagus untuk rash apa. sebab anak saya kerap kentut basah .tak tau kenapa mcm tu ..jadi rash teruk di bahagian dalam buntut area dia ..

VIP Member

Anak saya selalu terkena ruam di alat sulitnya. Adakah ia disebabkan lampin atau cara saya membersihkan najis anak? Saya selalu gunakan wet wipes.

3y ago

Hi Sharifah, ruam boleh disebabkan oleh pelbagai faktor. Antaranya disarankan agar tukar lampin sekurang-kurangnya 4 jam sekali. Jika kulit bayi adalah sensitif, kami cadangkan anda mencuba lampin Skinature by Drypers yang bebas daripada alahan dan Drypers baby wipes dengan ekstrak organik Calendula (Helps Reduce Irritation).

What are some of the signs that I need to be changing my child's diaper to a bigger one? Or how do I know what it is too big?

3y ago

Hi, the best way to judge if your baby needs to size up would be by looking at two things. Firstly, place diaper on baby's navel area. If the front edge is lower by 1 inch or 2 fingers' space from navel, switch to the next size diaper. Secondly, run one finger inside waist area to check if it is a comfortable fit or too tight for both tape and pants diapers. Or a simpler way is to just refer to TummyFit Guide on Drypers tape diapers; where once the refastening tape touches “Next Size”, then it is time for a size upgrade.

VIP Member

macam mana nak tahu the right size for baby? reference weight tu mcm xaccurate.when should we change to bigger size of diaper?

3y ago

ow..okay noted..thank you drypers❤

Anak saya pun sama baru 4 bulan .. ada masalah melecet kat celah kakang saya pakai kan pampers drypers tape.. padahal pakai longgar

3y ago

Hi Liza, sila hubungi Consumer Care kami di 1-800-88-9988.

kalau anak ekzema pengunaan lampin jenis mcmn yg sesuai??adk kerap mnukar lampin pbagai jenis utk mgelakkan ekzema pd kulit anknya

3y ago

sama jga

Adakah bahan bahan yang digunakan untuk membuat lampin Drypers selamat untuk anak tanpa memberi rasa rengsa dan tidak keselesaan?

3y ago

Bahan-bahan digunakan untuk membuat lampin Drypers adalah dijamin selamat. Sebab semua bahan-bahan telah lulus piawaian EU yang ketat.