Kanser Payudara, Tanda Dan Bagaimana Ia Boleh Terjadi: Topik Sesi Tanya Pakar Minggu Ini!

Jom ajukan soalan anda dalam sesi ini yang berlangsung di aplikasi theAsianparent! Pakar yang akan berkongsi ilmu dan tips minggu ini adalah Dr Shazril Imran Shaukat, Pakar Oncologi& Radioterapi, Pantai Hospital Sungai Petani. 📰 Topik: Bulan Kanser Payudara: Cegah Awal Sebelum Terlambat! 🗓️ Tarikh: 5 Oktober 2023 Jika anda ada sebarang pertanyaan berkaitan dengan topik ini, jangan malu-malu untuk kemukakan soalan anda. Pakar kami akan sedia membantu! ⛔ *NOTA: Sebarang persoalan luar daripada topik dan tarikh yang ditetapkan mungkin tidak akan dijawab atau dipadam terus.

Kanser Payudara, Tanda Dan Bagaimana Ia Boleh Terjadi: Topik Sesi Tanya Pakar Minggu Ini!
12 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

terima kasih TAP & Dr.Shazril atas segmen ini.. saya ada beberapa soalan antaranya :- 1) Adakah ibu menyusu berisiko mendapatkan breast canced ini? 2) perlukah ibu menyusu membuat momogram? bagaimana procedure? 3) apakah punca terjadi ketulan itu? sbb pemakanan ke? 4) jika sudah terkena dan operate akn ada risiko utk terkena kembali? 5) umur berapakah berisiko dgn breast cancer ini? itu sahaja soalan saya.. terima kasih TAP & Dr. Shazril

Baca lagi

Assalamualaikum doc....sy nk tanya...sejak bersalin 23.9 ari tu...sy teras ada ketulan dekat payudara sy...belah kanan atas...sy da jumpa doc KK kat tempat sy...n dia ckp mungkin ketulan tu ketulan Sebb nk Kuar susu . .xpi sy.perasan ketulan ni x.sakit n.selalu beralih alih...adakah sy Kene jumpa pakar UTK check ketulan ni semula...

Baca lagi

Assalamualaikum Dr. 1) Adakah pemeriksaan kanser payudara perlu dijalankan untuk wanita sahaja ? Adakah risiko ini tidak berlaku kepada lelaki ? 2) Di manakah kita boleh buat pemeriksaan untuk risiko penyakit ini ? Perlukah kita lakukan walaupun tidak nampak sebarang ketulan atau tanda-tanda pada payudara ?

Baca lagi

Assalamualaikum dokter..sy nak tnya knpa pyudara sblah kanan sy bengkak,merah,keras dan panas..skrg sy mngndung..ada ank sblum ni dia ada mnyusu sy dan ggit..TPI dh lma stop nyusu..lma2 pyudara jdi bgkak..knapa ya?

Assalamualaikum Dr. Saya ada 3 pertanyaan: 1. Adakah breast lump berkemungkinan menjadi breast cancer? 2. Apakah punca terjadinya breast lump? 3. Sekiranya lump tidak dibuang, adakah terdapat apa2 kesan?

Baca lagi

as salam nak tanya, ibu myusu kemungkinan nak kena kanser tinggi ke?, mcm mana nak tau kalau da ada?,

TapFluencer

Salam Doktor Shazril, Bagi ibu menyusukan anak, bilakah waktu sesuai untuk buat mamogram?

Assalammualaikum doctor Boleh kongsi tanda2 awal kanser payudara?

👍

👍