Bangun menyusu

ibu2 semua. macam mana ye nak gerak anak bangun menyusu. susah betul anak saya nak bangun menyusu.

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sama je dgn baby saya. dah buat mcm2 pun sama asyik tidur je. dah sembur air kt muka pun jaga kejap nangis sikit pastu tidur balik. so apa yg sy buat sy pam n bagi juga susu dlm botol. tp 1 risiko bagi anak susu dlm botol sebelum sebulan ni takut anak nipple confuse. mcm sy alhamdulillah anak x nipple confuse. tp tu lah terpaksa bagi botol sbb susah betul nk kejut minun susu

Baca lagi

Sama macam baby saya la masa baru lahir. Kejut macam mana pun payah nak bangun. Nak kerap susukan pun susah. Kejut dia je mau dua jam. Sebab dia celik mata kejap. Terus tidur lagi. Kacau dia sampai menangis pun sama. Kejap je dia nangis. Lepas tu sambung tidur.

sy pula set jadual baby. msa newborn tiap 2 jam bgi ank mnum susu. teratur sikit masa. skrng baby dah setahun lebih sy still atur masa ank. ank pun dah terbiasa dgn rutin harian. time tidur dia ank tidur sendiri. dia tau waktu2 dia.

TapFluencer

Hi mommy. Masa newborn anak saya pun susah nak menyusu tapi kena juga sebab kena jaundice. Buka bedung, kuis kaki anak ke. Cakap dengan anak. Atau tukar pampers anak.

Newborn ke? Tukar pampers setiap 2 jam kemudian cuba bagi susu. Lap muka dgn kain basah.

sis kena kejutkan dia, org dulu akan cuba sunyik dgn ibu jari utk anak bgn ☺️☺️

VIP Member

Cuba kuis2 pipi baby atau kacau2 kaki baby masa nak susukan 😄

kalau baby tu berbedung bukak bedung nye dan cakap- cakap dengan baby

3mo ago

saya dah buat dah sis.. siap tukar kan pampers lagi tapi dia xnak bangun..buka mata sikit lepas tu tidur balik

bukak bedung nya..