baby nb x tidur malam

Hai mommy semua..ada tips or cara x utk tukar habit baby new born yg suka bjaga malam n tdur siang hari..dah sebulan sy x dpt tidur malam sbb baby kuat menyusu n kalau dh kenyang pn dia x nak tidur, bila letak baby nangis nk berdukung je baru senyap..tolong saya pleaseeee..mata panda sudaa badan pn lesu jeee

2 Balas
Tulis jawapan

Malam sis tutup lampu & bedung dia bagi dia minum kenyang2. Bukak surah2 slow. Siang nap time dia pon sis bukak lampu or bukak tingkap. Jangan bagi gelap. Awal2 mcm tu sis. Or sis meniarap kan dia tido tp kena pantau selalu ye. 😇

Baca lagi
2y ago

Baby bf ke fm? Kalau bf sis pam lebih sikit dari biasa bagi dia minum. Fm pon camtu jugak lebihkan 1oz. 3m baru dia ada rutin tido dia. Pukul 10/11 malam tu dah mengantuk dah. Tukar pampers dia sapu minyak yuyi kat perut kaki & belakang badan tu. Bedung bagi susu dia akan tertido sendiri. Tak pon tepuk dia. Ni dah 4m lagi lama dia tido. Malam tu kena main2 bagi penat tido sampai pkl 10pg baru merengek nak susu.

Baby selesa bila dibedung. Sbb kadang xbedung dia terkejut2. N sesetengah baby dia takut gelap.