baby tk Lalu mkn

Hai assalammualaikum..saya NK tnya ibu2 YG berpegalaman...Saya orng baru fisrtime Ada baby...ank kurng mkn lebih Kan susu berbanding mkn...bila suap makn dia Susah nk buka mulut..tkut sgt NK buka mulut...suap paksa dn cara lembut pun Susah nk buka mulut...Ada Tak cara nak bagi baby selera makan n buka mulut Masa Kita suap mkn...?????.....

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Anak berapa bulan? Anak saya 6bulan dia makan 1 kali sehari.kadang2 2 hali sehari.dia makan cuma 1/2 mangkuk je. Try bagi makan bila baby lapar.maksud saya sebelum susu.ikut pengalaman saya dengan anak saya, kalau dia dah kenyang mmg payah nak buka mulut..lagi satu dia tak nak duduk diam..dia nak berdiri...so saya suapkan dia bila dia berdiri..laju dia makan.

Baca lagi
3y ago

Ank dh NK masuk 8 bulan..masih tk mau makn..lbih ke susu...kdng2 msk buang mcm tu jer...Kan dh membazir..bgi YG segera pun dia kurng mkn...coth breakfast kul 8.30 dia mkn dlm 2 sudu mcm tu...bgi air suam sedikit...jark 2 jam lbih baru susu...tpi dia tk bolh jrk 2 jam..dia megamuk nagis2...lps mkn mesti nk susu juga...pelbgai cra Saya Cuba NK ank mkn...tukr menu pun sdh...alih perhatian pun sdh...dia memang cerdik...dia tahu apa yg Kita NK buat kt dia...🙂

VIP Member

Sama la sis.. sy tgah melaluinye.. byk mknn msk buang je hihi... kerap bg pun stu suap je dpt...

3y ago

😂😂😂😂....ohh yelakn...sekjp je baby nk besar...x lma lgi ckup sethn...