Kuat Menyusu

Baby sy baru sebulan lebih.. Tapi kuat menyusu.. Lepas menyusu tetek dh sendawa kan.. Dia menyusu sampai tertidur. Bila tidur tu dia mengelat sampai susu keluar balik.. Kekadang sedu yg kuat tapi sekejap... Mcm mana nk atasi.

2 Balas
Tulis jawapan
Super Mum

Tu normal sis. Sbb dia dh biasa dlm perut..sbb tu kje dia nk melekat je ngn mak nya ...kuat menyusu tu pn biasa... kalau sedu tu pn perkara biasa pd bby..dlu ank sy duk nicu sbb lahir prem..memula risau juge psl sedu... Bile nurse kata sedu tu bgus sbb bby tu nk bsr..so juz rs bnda tu normal..n psl bby nyusu n tdo tu..mmg bby age mcmtu kje nye nyusu smpai kenyang dan tdo...dh naik next another month akn dtg...dia dh sibuk nk meniarap merangkak..dia xde dh ms nk tdo lm2... Tu nti mommies plak akn rs penat sbb wktu tido ank singkat... 😂😂N sy pn xtw mommies nk jwpn cmne sbnrnye...tuk persoalan mommies..😅✌️

Baca lagi
1y ago

Tu normal sis..muntah sikit je kan..org tua2 kata.siram bdn... Sy pn ank pertm...... Byk bljr dkt mak..mil dgn kazen cmne nk jg bby... 😉✌

VIP Member

Untuk bayi umur sebulan baru, memang dia akan melekat saja dengan ibu dia. Sebab dia baru kenal dunia, dia hanya nak dengan ibunya, rapat dengan ibunya. Dia hanya nak bau ibu dia. Maaf saya tak ada jawapan nak atasi anak mengempeng ni sebab saya hanya fikir anak baru kenal dunia dan dia nak ibu dia. Yang boleh saya kata, hadapi dengan tenang. Itu memori kita. 😊 Sabar ye. Anak 3 bulan akan kurang dah nak melekat.

Baca lagi
1y ago

Betul 3 bulan da ok