Demam campak

Baby 11 bulan. Ptg td baru perasan ada bintik bintik merah kat belakang badan baby. Adakah ini demam campak? Apa pandangan?

Demam campak
15 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

klu sis mau kepastian pigi klinik o hospital spya tau n drg bg ubat yg sesuai...mcm baby sy pena kena mcm ni lepas baik demam tumbuh gg....lg byk bintik2 merah mcm ruam mcm jg campak depan belakang...takut makin teruk sy bawa pigi hospital cek...syukur la doc ckp kesan dr demam ja n kena bg ubat sapu spya kulit x kering..mmg akan kuar ruam tu....tp kena pantau jga takut cmpk...klu lg luarbiasa de pnya bintik ada air trus g spital maybe cmpk ...itu yg doc pesan dgn sy...

Baca lagi
7mo ago

betul tu sis.sama keadaan dgn ank saya..lepas demam tumbuh gigi ,kemudian keluar bintik bintik merah ni..lepas tu hilang dengan sdrnya..

Mungkin ruam, better pergi check. Anak saya 11 sudah pandai jalan laju🙏☺️, gigi pun dah tumbuh 8.

kalau anak demam campak demam ye akan panas 38 39 bimbang sungguh ye ngamok2 selok2 menanggis. 😭

ank sy pun ada.. heran sy ada d leher dan blkng tp cuaca MMG panas sgt.... sy pun nk demam da..

sama anak saya 11 bulan pon keluar bintik2 dekat badan. dan baru naik naik 1 batang gigi

Anak sy pun 11 bulan lbh,lepas demam 1 hari esoknya keluar biji2 halus di bdn.

ruam panas tu sis..bagus sis Klau ruam anak tu keluar..👍😊

anak sy pun sama. tp dia xdemam...mkn n nyusu pun mcm biasa.

Post reply image

salam.nak tanyk normal baby 11 bulan belum jalan

1w ago

anak sy pun sama...25hb ni genap setahun dah. blm pndai jln lg🤣

anak saya pun 11 bulan ada bintik2 merah jgak...