Susah tidur

Anak saya start pukul 12 mlm je mula menangis dlm tidur lps tu taknak tidur padahal mata mengantuk?

7 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Mungkin bayi anda lapar Sis..Anak sy dulu Juga begitu..TetiBe bangun dan meraung,bila saya beri susu benar2 dia lapar,lepas susu saya tutup lampu (kalimantang tu)dia akan nangis lagi kuat tapi tak mahu tidur so (saya guna lampu tidur) dan pasang musik,sambil dodoi dan dia tidur.. Kadang2 saya balut dia dengan selimut lembut agar dia rasa lebih selesa..Anak saya dari 3 bulan - hampir setahun begitu (tapi lama kelamaan suda kadang2)..Seolah2 ada ganguan kadang2 .(ibu saya nasihatkan..bawa bayi,anak berdoa sebelum) tidur.. Sekarang anak sy suda 18 bulan dan dia suda ok

Baca lagi
VIP Member

Cuba bg susu, cek pampers, atau mngkin kembung perut. Tapi seeloknya sebelum tido sis letak tapak tangan kat ubun2 dia dan doa mcm ni "Ya Allah Ya Hafiz Ya Muhaimin. Ya Allah, hamba serahkan anak hamba pada jagaan Mu. Lindungilah anak hamba dari gangguan jin dan syaitan." Atau nak doa apa saja boleh. Dan kedua Baca surah ar rahman ayat 1-4. Ustazah asma ada bgtau kat youtube. Tapi ustazah buat utk anak beliau ke sekolah. Sy buat tak kira masa, walaupun masa nak masuk tido. Baby saya pun umur 5bulan.

Baca lagi

sama lah mcm baby sya skrg ni dah bertukar jam plak tdonye sblm ni asl pkul 12 dah tdo dah skrg ni 1 2 pagi xtdo lagi 😂 koyak mental mama dia melayan,ni pn baby sya bru tdo 😅

Sebelum tu dah tidur ke? Saya guna essential oil lavender untuk bantu anak tidur. Selain tu, saya control sugar intake jugak.

5y ago

Bila malam saya elak bagi makanan manis.. terlebih sugar, anak-anak saya jadi aktif.. btw anak umur berapa? Saya set anak saya kena tidur sebelum pukul 11.. around pukul 10.15 semua masuk bilik, tutup lampu.. borak-borak sikit.. lepas tu baca doa tidur sama-sama..

Sis buka surah2 mngaji kat uma .. kdg baby kembung prut klau tgh mlm xtdo... Sis urut2 bdn n kki dia...

Banyakkan zikir..mybe beralih bulan.think + always

Berapa umur baby sis?