KERAP LAPAR

Ada di antara ibu hamil sini ada idea untuk sy yg preggy ni mknan supaya jadi kenyang x?. Sy dh mkn tp masih lapar lagi.. Xtahan rasa nyer nk masuk & keluar balik.. Pain sgt2..nk mkn buah2 perut kerap meragam pula mcm kembung berangin ?.. #1stpregnancy

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sy kerap lapar masa 1trimester.bru mkn pun lapar.nasi 4 5 kli sehari..nk buat mcm mana dh lapar dear😂.apa sy buat dear sbelum mkn nasi dear mkn dulu buah .lpas tu mkn .jd portion nya xbyk lah.kerap mkn kuantiti sikit xpe.bila masuk 2nd trimster dh slow.dh start mkn mcm biase kene pulak alahan.so far alhamdulillah dh boleh cntrol walau pun lapar.

Baca lagi
4y ago

Tqvm sis

Sy pn same.. mmg kalau lapar tu tahap dye xbole bincang😂 sy cume makan nasi Sb tu j y bole buat knyg tp mkn ngn lauk y bkuah.. kalau dh penat makan nasi, sy amik roti.. kdg2 makan buah.. kalau ptg2 lapar, sy slalu g kedai beli kuih.. 😁 xsenang nk baring kalau lapar nie.. nk buat keje pn xtenang 😅

4y ago

Belom lg😂😂😂😂😂

Super Mum

Anduhh.. mcm sya je sis.. msa awal preggy.. saya mkan 5 kali smpai 7 hari sehari.. lepastu sya ade standby biskut dan oren jus.. cba sis beli biskut.. spya kalau lapar ade spare stock makanan

4y ago

Sy ada mcm2 biskut.. Hahhaa

Makan sikit2 tapi kerap. Bykkan makan buah2. Kekacang. Kalau sy, lapar je makan buah. Pastu kalau malam2 rasa nak mengunyah, makan kacang2. Air kena minum byk.

4y ago

Okay tq sis.

Sy pn kerap lapar,,,msti nk kne ngunyah mulut ni,,13/8 ni kne minum air gula plk tu,mcm mne ntah nk puasa dri 10pm smpy kpagi,,😥😥

4y ago

Haha.. Sama sis.. Rsa nk simpan mknan dlm mulut

Samaaa! Asyik lapar je, pastu lepas makan terus nak baring, nak tidur. Pastu bangun, lapar balik. Hehe

4y ago

Oh yeke. Saya asyik nak tidur je. Tak pernah mcm ni. Hehe

Ibu mngandung kena kerap mkn.. Tp sikit2.. mmg akn sentiasa rasa lapar... sbb tu kena kerap mkn.. 😌

Bgusnya awak kerap lpr,sya lngsung tak ada selra nk mkn,asl mkn je munth😭

4y ago

Sama sis..lapar sy mkn, then kejap lagi kuar balik..

Biasa la tu