susu ibu dah tiada

hi semua. saya nak tanya normal ke kalau susu ibu dah tak ada? saya ada susu dari hari pertama sampai hari ke 20 sahaja🥲 tapi orang sekeliling asyik push saya bagi susu ibu dekat baby.. saya bekerja, jadinya saya tanak consume apa2 supplement sebab takut menganggu kerja.. ada masalah ke kalau saya teruskan bagi baby susu formula?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sblm tu nk tanya. masa duration hari 1st smpai hari ke 20, mcm mana bby menyusu? adakah konsisten setiap 2 jam. sbb klu tak ada ransangan pd breast, high possibility susu drop. atau masa pantang ada makan jamu ? sbnrnya tak ada masalah utk bg fm dkt baby. cuma yg letih dkt sini ibu kena try and error susu fm. sbb perut setiap bby berbeza. ada yg colic, sensitive, lactose intolerance.

Baca lagi

Kalau xde rangsangan susu akan drop dan lama2 akan kering susu. Kalau sis stress ke apa pun boleh buat susu drop. Susu ibu mmg susu ibu terbaik untuk bayi. Tapi Kalau pilihan sis utk bg fm, x ada masalah Kalau itu sis rs terbaik utk sis. Xde paksaan. Susu ibu atau fm, semua ibu nk yg terbaik utk anak

Baca lagi