luahan hati ibu bekerja anak 3

saya skrg ni tgh bekerja di sebuah mall...saya bekerja 2 shift...anak saya 1 tahun 3 bulan masih menyusu badan n mnum susu botol....saya ada anak.7 tahun dan 5 tahun juga... The real problem is that suami saya dh berhenti kerja dan buat kerja luar membaiki kereta orang.... kadang dia akan tnggal d rumah jaga anak dan anak akan d rumah pengasuh jika dia ada kerja dluar.... saya selalu pesan dan mnta tolong agar jaga kebersihan rumah dan kemas rumah...tp dia buat x endah....saya selalu balik kerja akan kemas rumah, dapur dan bilik....saya penat sangat...kadang saya menangis sendirian dalam bilik....kalau saya marah nnti saya akan d marah balik...kalau saya m3nangis dia pasti akan ejek saya sbg ibu yg lemah..... dia x masak, x kemas rumah n jaga anak saya 7ntahun dan 5 tahun pun x....dia jaga anak bongsu saya saja itupun asyik sibuk dengan telefon atau laptop....bila saya balik kerja mesti semua anak.saya kelaparan nak makan.....dengan penat saya kena masak lagi... kami dh banyak kali gaduh pasal hal ni...tp dia x beri kerjasama langsung....s9met8mes saya fikir saya nak berpisah dengan dia sbb dia x hargai saya langsung....terus terang saya kata saya penat sangat.... kadang saya rasa putus asa tp bila tngok anak2 senyum, saya tabahkan juga diri dan maafkan semua kesalahan suami saya dgn harapan esok dia akan sedar dan hargai saya....

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sis ajak dia pegi pejabat agama. Minta kaunseling dr kaunselor. Saya ada sorg kwn cm ni suaminya. Perangai susah nk buat keje rumah, sbb suami dia ni xdibiasakan dr kecik. Semuanya harap kwn saya. Tp jodoh diaorg xpanjang. Kwn saya mohon cerai sbb xtahan 12 tahun hidup cm tu. Saya harap hubungan sis masih bole diselamatkan. Kdg kita kene minta pandangan pihak ketiga utk beri nasihat pd suami kita tu. Maafkan saya kalau ayat saya ni menyinggung sis.

Baca lagi

Its ok dear.. Sis tumpukan perhatian pada anak2, situasi sis hampir sama dgn sy..sy cuma kuatkan hati dan bersabar selama beberapa tahun..syukur kpd tuhan akhirnya suami ada perubahan wlpn tidak 100%, jrg keluar ruma dan skrg bantu sy buat keja2 ruma.. Yg pnting sis bg tumpuan pada anak2.. Org lelaki ini ada ego dan percaya la 1 ari nanti dia akan sedar jg.. Yg pnting sis bersabar dan berdoa setiap hari..

Baca lagi

Semoga terus tabah sis. Suami sy pun kerja tak tetap. Kadang2 ja kerja kalau ada kawan2 panggil. Sy pula kerja sendiri kat rumah. Memang modal gaduh sebab x cukup duit saja. Baby otw nak lahir. Tapi satu sahaja kelebihanbsuami, dia rajin buat kerja rumah mcm basuh kain, pinggan dan masak. Itu sahaja yang dapat buat sedap hati utk terus bertahan.

Baca lagi
5y ago

Kalau suami jenis membantu dlm hal rumahtangga, isteri2 masih bole bertolak ansur sis.

Mslh cmni, bter sis p pjbt agama mtk kaunseling sis ng husbnd.. Tu jek jln tbaik.. Perpisahan xley mnyelesaikan mslh sis sbb sis ade ank.. Takot mgngu emosi ank2 sis..

VIP Member

Allah . serius sy sgt simpati dgn sis . sy brarap ad sinar bru la dlm idop sis lps ni . smoge suami sis cpt la sedar dri sblm trlmbt .