Kurang selera makan

Saya sekarang mengandung 13 minggu. Morning sickness makin teruk berbanding sebelum ni. Selera makan pun makin berkurang. Makanan berat macam nasi, bihun semua tu memang tekak saya takleh terima sekarang ni. Baunya aje dah buat rasa nak muntah. Sedih pulak rasa. Makan muntah, makan muntah. Macam mana baby nak dapat khasiat.

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sama dgn sy sis. Paling teruk n this my 1st pregnancy, teruk ya rabb!. Makan je muntah, muntah pula jenis tarik dr perut...(sampai terkencing-kencing). Crita psl makan je terus kembang tekak, so tak blh nk mkan. Entah la ni bahagian sy. Give up juga kdng2

Waktu morning sickness dulu... bnyk mkn buah... sebab asyik muntah je... 2 bulan chekup berat x naik langsung... after dah ok... berat naik mendadak sampai 3 kg... nurse pun terperanjat... sruh kurangkn mkn... 😅😅😅...

Alhamdulillah morning sickness sya tak teruk sgt...cuma segelintir maknan je yg xboleh masok...

Bykkan makan buah..gnti la dgn mknn yg berzat

Macam sy jugak sis . Soalan pun lebih kurang 🤣

3y ago

Sama lah sis . Kadang bila ajak beli brg dpor kena perli balik. Masak rajin, makan tak pun😅. Nak buat macam mana , tekak tak mampu nak terima🤥

Banyakkan buah ngn sayur.. 💪💪