tuntut cerai

saya nak mintak cerai dengan suami saya , tapi dia taknak . saya bukan saja saja nak bercerai , ada alasan yang kukuh . barang keperluan anak pon gadai cincin mas kawen saya untuk beli . bil hospital , lauk berpantang barang berpantang pon mak saya yang uruskan . patutkan kalau saya mintak cerai atas sebab macamtu ? pihak pejabat agama akan terima ke ?

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Bagus jugak sis gertak dia utk cerai, baru die nak berubah. Lelaki ni tak nak berubah kalau tak takut. Suami kena buktikan dulu yg dia akan berubah sebelum diberi pertimbangan. Bagi tahu dia apa awak perlukan dan had masa yg akan diberikan pada dia. Sy fhm knp sis boleh sampai ke tahap ni, dah byk kali ni bagi peluang utk berubah kan. Sudah sampai masanya utk bertegas. Sis perlukan partner yg boleh bantu sis, ada kerjasama dlm keluarga. Bukannye menyusahkan mcm jaga budak2 pulak.

Baca lagi
2y ago

iya , banyak peluang saya bagi dekat dia . dia enjoy macam orang bujang , macam takde tanggungjawab . kita pulak yang jena pikir itu ini

TapFluencer

Awak ada hak untuk mohon perceraian atas alasan yg disebutkan Cuma, saya nasihatkan awak , perceraian bukan penyelesaian pertama dlm permasalahan hubungan suami-isteri. Sebaiknya, awak ke kaunseling bersama suami untuk membaiki kekurangan dlm perkahwinan kalian.

Baca lagi

Bawa p kaunseling dlu,,kalau msih sama mngkin sis boleh fikir balik untuk bercerai

2y ago

tapi dia suruh bagi peluang kat dia untuk dia berubah , hm

hurm suami awk keje ke x.... klu dia sengaja xnk bertanggungjwb .. wajar la...

2y ago

keje , tapi tula . habiskan duit dengan benda yang takbrfaedah . lebih pentingkan kereta dari bini

Suami puan tidak berkerja atau mempunyai gaji yg kecil ?

2y ago

dia keja , gaji pon okay . tapi dia jeniss bila ada duit dia akan habis beli barang kereta atau moto dia . sampai kadang nafkah pon tabagi