konfius

Salam. Nak tanya. Ubat yg kk bagi (ascorbic acid, folic acid, vit B dan ferrous fumarate) ni kena makan serentak ke semua skli? Dan sblm mkn ke slps mkn? Klu sblm mkn kena brapa jam sblm dan klu slps mkn kena brapa jam slps? Saya tak brapa jelas mengenai ini.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Doc atau nurse xde bagi penerangan ke..xpun sllunya ahli farmasi yg bagi ubat tu akan terangkan cara mkan setiap ubat tu..dekat paket ubat tu ade juga bgi arahan..cuba tengok dulu..👍

3y ago

Itulah masalahnya😂😂sbb slma ni saya mkn iberet je..bila dah bertukar ubt ni jadi konfius..slh saya juga tak minta penjelasan kat kaunter farmasi..suara kecil sgt..tkasih ye

Sy makan semua sekali dlm satu masa. Sy selalu makan 2 jam lepas sarapan. Tak kisah nak makan bila. Janji 2 jam sebelum atau selepas makan.

3y ago

Owh okok..tkasih ye😊