baby 1 bulan

Salam.. Nak tanya, baby saya baru sebulan.. Susu cmpur bf dan formula.. Sejak masok sebulan 2 hari sekali baru berak.. Sekali berak byk sgt. Ni dh msok 4hari tak berak.. Tp perut dia lembut tak keras atau kembung,kencing byk,kentut kerap.. Normal ke??

8 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

If bagi FM kena berak hari2 sis.. Sy pn bgi mix juga skg baby masuk 4bln.. Pernah juga baby tk berak 3hri tpi hri ke3 tu dia berak bnyak.. Lepas tu dia dah berak hari2. Perut baby sy pn sma tk kembung, tk keras n baby kerap kentut.. As long as dia tk meragam maksudnya ok. Tapi utk kepastian sis tanya doc...

Baca lagi

anak sy pun sebulan , campur bf n formula.. sama mcm situasi sis, pernah hari ke 4 tak berak..n perut anak pun lembut tak keras , kencing pun bnyk n kentut pun kerap.. esoknya sy jumpa doktor pakar, doktor inform as long bila anak berak najisnya okay n banyak, takda masalah..

2y ago

anak sya susu badan saja masuk 1bulan tak berak 4hari tak berak .. kencing banyak pula.. last berak najis kuning2x cair .. dok kata normal .. tengok komen2x pula ada juga ibu2 mengadu anak tak berak 4hari mcm tu .

Baby saya mula mula pun macam tu juga 3 hari tak berak risau gak lepas tu saya tukar susu baru baby berak hari hari kadang ada susu tak sesuai dengan perut baby sis??

Sama laa baby lg 2 hri genap sebulan berak kdg 3 hri mix bf dgn fm 1oz 2 kali dlm sehari bgi fm tp byk momies² ckp normal cz susu serap dlm badan baby

Noraml ke kalau perut baby keras + kembung baby saya 1bulan 13hari tpi x berak dah 2hari

Kalau bagi FM walupun campur dengan bf,kena berak hari-hari

VIP Member

Mungkin susu dah tak sesuai dengan dia

Up