Hamil lagi semasa anak 10 bulan

Salam, anak sy baru masuk 10 bulan dan sy found out sy prengnant 6 minggu dgn anak second. Sy mixed feelings happy, takut, risau semua ada. Sejujurnya risau dan takut sebab bos dan mak sy akan kata macam2 dan juga capability kami utk menjaga anak yg jarak dekat ni. Sy bekerja skrg ni dan agak stabil. Ye sy tau sepatutnya sy tak boleh meragui rezeki tuhan bagi, cuma sy meragui diri sy utk dpt menjaga anak2 kami dgn baik dan tipulah kalau sy kata tak concern apa orang kata. Yg paling sy risau sekali sy takut sy tak dapat beri perhatian yg byk kpd anak sy yg first ni. Harap ada yg boleh share pengalaman dan takde la yg kecam sy huhu sebab benda dah jadi kan?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Salam sis, saya pun skrg tengah mengandong anak no 2 and anak sulong saya baru setahun 3 bulan.. ekonomi saya baru stabil. Nak cakap tiap bulan lebih tu tak la, tpi alhamdulillah cukup, skrg saya masih bekerja, tpi suami saya dah suruh saya berhenti kerja and rehat dekat rumah, and anak saya suami hanta Playschool untuk bagi saya enjoy journey mengandong ke 2 sama macam yg first.. saya risau jugak, skrg ni kita suami isteri kerja ada anak sorg pun cukup2 tapi suami saya nk suruh saya berhenti plus hanta anak saya pegi Playschool. Tapi suami saya cakap, tanggungjawab kita sebagai ibu bapa memang berat. Tapi percaya dengan apa yang Allah aturkan. Kalau Allah dah tiupkan malaikat kecik untuk kita, maknanya akan ada rezeki yg lebih baik untuk kita.. jgn hiraukan apa orang cakap. Sapa la kita nk tolak takdir Allah. Berapa ramai ibu2 yg ttc menunggukan cahaya mata. Sedangkan kita yg Allah dah bagi ni, kita perlu ada rasa takut..

Baca lagi
TapFluencer

sblm ni pun sy mcm awk tapi kena sentiasa ingat Allah xbg klu kita tak mampu nk hadapi. sy pun dpt tahu pregnant masa ank sulung 1y. edd bln 2 inshaAllah. talk to your husband about yr thoughts. dua2 kena main peranan utk sama2 besarkan ank2.

4mo ago

Thank you puan for the advice 🥺