Tahukah ibu posisi tidur memainkan peranan penting untuk mengelakkan bayi songsang?

Info lanjut: <a href='https://my.theasianparent.com/posisi-tidur-elak-bayi-songsang' target='_blank' >https://my.theasianparent.com/posisi-tidur-elak-bayi-songsang</a>
Voice your Opinion
Ya
Tidak

2191 respon

14 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

ya tp susah yg amat.. awal2 tidur, memang mengiring, tp dah tengah syok tidur, xsedar bila terlentang nya.. 😭😭

mengiring kiri lama, sakit pinggang, mengiring kanan lama, sakit pinggang, sesekali dpt terlentang sdp sikit tp tk blh sbb rasa lemas tk blh nak bernafas

2mo ago

saya skrg wk37 nak masok wk38, moga mommies semua dipermudahkan utk bersalin 🤰

saya dari awal mengandung sampai bersalin memang mengiring ke kiri kaki tinggi. lepastu tidur pun jenis x bergerak. tp baby still songsang. last2 czer. 😭

2mo ago

Semuanya mmg kerja Allah swt kan, kdg2 kiter as ibu dah cuba yg terbaik, try byk tips. Tp tu lah kalau dia nk bg czer tetap merasa ek. Haha sy ni masa 1st pregnancy last check up doc ckp baby da pusing. Alih2 smpi spital baby songsang pulak terpaksa la czer 🥹

Yah nenek saya asyik marah baring smbrng sbb takut nnt anak songsang

Saya pun kejap kiri ke kanan. Kadang Selesa sikit terlentang. Sian anak mabuk dalam tu.. 😅 😅

VIP Member

ya..tp tula sy tetp mengalami pp type 3..dan bby songsang . nsib2 rasanya 😉✌🏻

1mo ago

czer masa 34 minggu .

terkadang bila tertidur di saat posisi miring perut mengeras. Mungkin baby agak tidak selesa ya

tak tahu pommmmm...😱😱😱

memang tido mengiring je, terlentang x boleh langsung susah nafas jadinya

TapFluencer

Ya, dengan izin Tuhan