Baby kuning tinggi.. baby darah sama ibu jenis O+.. ada sesiapa mcm saya.. blh share petua..

Perlu bantuan

Baby kuning tinggi.. baby darah sama ibu jenis O+.. ada sesiapa mcm saya.. blh share petua..
10 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya baby sebulan kuning.. sebab sy darah O.. ibu kalau mnyusu badan jangan makan lada hitam, kunyit dan halia.. Sy terpaksa campur fm nk bg kuning turun cepat tapi bergantung pada ibu nk campur fm ke tak.. Kejutkan baby setiap 2 jam untuk susu..sebab bby kuning mmg suka tidur And sy minum susu kambing .. tapi jangan minum banyak.. lepas minum susu kambing susukan bby..

Baca lagi
VIP Member

Kerap bagi susu badan, anak sya yang 1st lebih 2 minggu ulang alik ke kk utk cek darah. Mak sy bagi mandi air daun buluh belimbing tak tau sejauh mana kemujaraban, tapi saya kerap kan minum susu kalau susu tak cukup sy top up FM. Lagi kerap baby berak dan kencing, kuning cepat turun.

saya dan suami O juga. kami sewa blue light tu dari klinik dan buat di rumah. Dan mmg bagi susu badan plus susu formula sbb dalam susu badan pun ada agen kuning tu. tu personal preference saya kalau puan mmg nak full breastfeed tak ada masalah.

VIP Member

saya tak tau lah tapi anak saya ,saya mandikan nan air tauge...tapi paling mujarab..susu badan awak syg...makan seimbang ikan sayur buah then bagi susu bdan kat baby. mujarab sngat

Post reply image

Ada yg kata kalau mak pak dia darah O, memang anak kena kuning tinggi. Tapi saya dan suami O. Saya O+, suami O. Alhamdulillah bersalin kedua dua anak kuning taktinggi.

Saya susu kan badan setiap sejam, in shaa Allah akan turun cepat, anak saya 2 hari dah boleh discharge, doctor ckp x perlu lg dtg Kk.

kerapkan penyusuan. setiap sejam. baby tidur pun kejut bg menyusu. spy dia berak keluar bilirubin

Kerapkan penyusuan sahaja sis...

Super Mum

selalu bagi susu badan..

terima kasih semua..