9 Balas

hai...saya ada soalan..anak saya 7 bulan 15 hari...perkembangan dia macam terlalu lewat...die belum boleh duduk sendiri tp kalo kita support die x jatuh...bila berdirikan die x nak berdiri...tak berminat untuk bermain mainan...kalau diberi ditangan baru dia ambil..tapi sekejap je dia pegang...kalau dengan orang selain saya dia macam tak berminat untuk senyum..saya main peeka boo dia tak ada respond..tapi kalau saya nyanyi lagu dan tepuk tangan die die ketawa..adakah anak saya ok?

bayi sy berumur 2 bulan lebih..semenjak 2 menjak ni dia kalau tidur terlentang, tak berapa lama dia tidur..kalau tidur mengiring, pastu disendalkan dengan bantal di belakangnya + selimut di bahagian pinggang ke bawah barulah dia akan tidur lebih lama dan lebih nyenyak..soalan sy, adakah selamat utk bayi berumur 2 bulan tidur mengiring sebegitu? untuk makluman, anak sy belum boleh meniarap dgn sendiri lagi buat masa sekarang..terima kasih

Saya nak tanya, kalau nak intro makan kat anak nanti, strategi ape yg terbaik ye utk elak anak jd picky eater? Sbb sy ade dgr kalau taknak anak picky eater, kena intro perasa dari awal lagi.. lepastu untuk test alergi dia, adakah intro one by one? Kalau ye brp lama untuk intro satu lauk tu kalau nak tgk dia alergi ke tak?

Boleh try beli buku makan baby by dr amalina

doktor, saya parents yang takut bila datang waktu vaksin anak. Risau akan ada side effect dan sebagainya. Boleh tak doktor bagitau possible side effect untuk bayi jika ambik vaksin, dan apa saya kena prepare untuk rawat jika anak saya alami kesan sampingan?

VIP Member

Hi doktor, saya nak bertanya mengenai solid food anak macam mana saya nak tahu anak saya peaky eater? sebab anak saya usia 9 bulan, dia tolak hampir semua makanan yang saya bagi. sekarang ni hanya makan bubur nasi dan 1-2 jenis sayur.

saya nak tanya najis bayi warna hijau ,hijau cerah ada kuning berbiji sikit.. minum susu formula normal ke,dan nak tanya ada tak sesiapa yang anak kaki dia ctev..ada group tak yang saya boleh join..

Sama mcm ank saya juga mcm tu mnum ssu formula juga.

Hi saya nak tanya, normal ke bayi 3 bulan buang air besar 3 hari sekali sahaja? Minum susu formula dan mix breastfeeding

anak saya 3 tahun 10 bulan adakah normal jika berlampin dan bercakap bahasa alien lagi?

normal ke klu baby 3 bulan asyik tidur?

Soalan berkaitan

Soalan popular

Artikel Berkaitan