Topik ATE Minggu Ini: Tahun Pertama: Perkembangan & Kesihatan Anak

Pakar yang akan berkongsi ilmu dan tips minggu ini adalah Pharmacist Rachel, Maternal and Child Specialist Pharmacist, MamaBe of Alpro Pharmacy. 📰 Topik: Tahun Pertama: Perkembangan & Kesihatan Anak 🗓️ Tarikh: 19 September 2024 Jika anda ada sebarang pertanyaan berkaitan dengan topik ini, jangan malu-malu untuk kemukakan soalan anda pada ruangan komen di bawah⬇️. Pakar kami akan sedia membantu! ⛔ *NOTA: Sebarang persoalan luar daripada topik dan tarikh yang ditetapkan mungkin tidak akan dijawab atau dipadam terus.

Topik ATE Minggu Ini: Tahun Pertama: Perkembangan & Kesihatan Anak
29 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sy Ada satu soalan untuk ditanya.. bolehkah jika kita hamil tapi dgn tidak sengaja meminum air kunyit hidup+bawang putih&halia seperti didalam gambar ini..tadi pagi sy tolong buatkan utk suami..katanya dah lama tak minum utk kesihatannya..biasa sy buat waktu mlm sblm tidur bg pada suami..dkt sebulan juga tidak buat minuman ini..pagi td dia suruh buatkan utk sy minum sekali... tp Lepas sy minum Pg td dalam jam 11pg..jam 5 lebih tadi mcm Ada turun darah sedikit...nie td sy pakai pad Dan tgok mmng Ada kesana darah sedikit sahaja... 😟 sy pun tak tahu kalau minuman Tu boleh menyebabkan pendarahan kepada sy... biasanya jika period sblm² nie sy akan rasa period pain dahulu sblm kedtgannya.. tp ini tetiba sahaja dah turun darah sedikit...risau jadinya ...

Baca lagi
Post reply image
3d ago

semoga ade rezeki sis lgi pd mse akn dtg ..aamiin

hai...saya ada soalan..anak saya 7 bulan 15 hari...perkembangan dia macam terlalu lewat...die belum boleh duduk sendiri tp kalo kita support die x jatuh...bila berdirikan die x nak berdiri...tak berminat untuk bermain mainan...kalau diberi ditangan baru dia ambil..tapi sekejap je dia pegang...kalau dengan orang selain saya dia macam tak berminat untuk senyum..saya main peeka boo dia tak ada respond..tapi kalau saya nyanyi lagu dan tepuk tangan die die ketawa..adakah anak saya ok?

Baca lagi

bayi sy berumur 2 bulan lebih..semenjak 2 menjak ni dia kalau tidur terlentang, tak berapa lama dia tidur..kalau tidur mengiring, pastu disendalkan dengan bantal di belakangnya + selimut di bahagian pinggang ke bawah barulah dia akan tidur lebih lama dan lebih nyenyak..soalan sy, adakah selamat utk bayi berumur 2 bulan tidur mengiring sebegitu? untuk makluman, anak sy belum boleh meniarap dgn sendiri lagi buat masa sekarang..terima kasih

Baca lagi

Saya selalu sakit gigi dan menyebabkan sakit kepala hampir setiap hari sehingga mengganggu aktiviti dan kerja.pada minggu lepas doktor sudah cabut gigi sy.masih ada 1lagi gigi yang sakit dan perlukan pmbedhn kecil utk cabut.usia kehamilan saya 10 minggu.alahan juga agak kuat dan badan saya amat lemah.apa patut sy lakukan?

Baca lagi
3d ago

betul tu ..sy pon awl² pregnant mcm ni ,badn lemau je ..smpai skrg ..rse malaz teramat ..em tah la 😂😮‍💨

Saya nak tanya, kalau nak intro makan kat anak nanti, strategi ape yg terbaik ye utk elak anak jd picky eater? Sbb sy ade dgr kalau taknak anak picky eater, kena intro perasa dari awal lagi.. lepastu untuk test alergi dia, adakah intro one by one? Kalau ye brp lama untuk intro satu lauk tu kalau nak tgk dia alergi ke tak?

Baca lagi

hai semua ,, kalau ikut kiraan minggu ni saya dah 26minggu .. 28 minggu dah kena start kira baby kick kan .. tapi sekarang macam kurang gerakan waktu siang ,, baby gerak tapi aktif bila waktu senja n malam ... normal tak ibu2 semua ??

3d ago

baby sya pun aktif gerak malam siang kurang gerak

Hi mummies, ada tak yg pernah rasa bawah lipatan payudara rasa mcm ada yg bergerak, tak pasti tu aliran darah atau bnda lain, sbb skrg sy dh msuk 6 bulan, and stiap kali lepas mkan msti ada rasa pergerakan dekat bhgian tu.

saya nak tanya najis bayi warna hijau ,hijau cerah ada kuning berbiji sikit.. minum susu formula normal ke,dan nak tanya ada tak sesiapa yang anak kaki dia ctev..ada group tak yang saya boleh join..

saya nak tnya...klu ade keluar tompok warna coklat kat pantiliners tu bahaya ke...n keputihan sye warna kuning...sy selalu sakit bawah perut...perut sye asyik mengeras je..normal ke

saya sakit sangat dkt ari ari setiap kali berjalan atau nk bangun berdiri normal ke ye? saya 36w dan mcm mna nk tambah air ketuban ye? sebb saya air ketuban kurang

3d ago

Baiklah kalau mcm tu terima kasih🥹