Apakah buah kegemaran ibu semasa hamil?

Hello Mommies semua! Mommies tahukan buah-buahan memainkan peranan penting untuk ibu hamil. Tapi kena pantau juga jumlah pengambilannya! Dalam banyak-banyak buah, buah apa yang mommies suka masa hamil ni? Jom kongsikan di ruang komen!

Apakah buah kegemaran ibu semasa hamil?
148 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

dari awal mengandung hingga sekarang 13 week hanya makan buah je - epal merah, pisang, tembikai dan oren.

Buah mangga mkn mesti ada sambal mangga🥲 kalau nda makan, teda selera mkn & mula la beair mulut🥲

VIP Member

Takda yg fav lagi setakat ni.. tengok makanan pun tak lalu huhu

3mo ago

Sama la. Dh 6 bulan. Jrg makan buah😢 xselera mcm sayur.

suka sngt makan longan, masa x lalu makan trimester pertama... longan je boleh selera lalu kat tekak

Semua jenis buah pun tibaim. sebab tekak rasa buah je terpaling sedap time mengandung ni 😅

Suka tembikai dan oren. Sbb alahan teruk, mkn buah ni rasa ok sikit bdn. Klo x, mmg lembik.

Jambu batu, epal merah, epal hijau (masa alahan) mangga, kurma dan oren

E!!! Buah berry… masam n manis klu tak.. asik mual jerrr

paling suka makan buah jambu.malam² kalau lapar pun cari buah jambu jgk 😅

Jambu batu...n kurma..bole tanya kalau amalkan kurma tak kencing mnis kan😅