Mintak tolong mommies

Hi mommies ! Saya nak tanya saya last period bulan 6 semalam baru cek and positive pregnant tapi harini saya ade darah banyak and sakit perut macam segugut. Pergi klinik doc scan tapi takde kantung baby. Dia kata dinding rahim tebal berkemungkinan dalam proses and maybe awal untuk nampak kantung. Dia kira kandungan saya dah 7 minggu 2 hari . Sekarang darah memang banyak and sakit perut yang teramat. Boleh mintak pendapat mommies tak ?

Mintak tolong mommies
2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sy pnah alami ni. mula2 mmg 2line nurse pon sahkn sy prgnant.2 hari lpas tu leaking ade drh tapi xbnyak cek docter pon ckp ade bleading tapi ta pasti dr mane .sakit jugak la pki mncung itik tu...lpas tu mmg trun drh bnyak sakit mcm nak besalin.dan doc sahkn sy kguguran plak...sy redha je sebb kandungan y ni mmg tak drancang.dan saya relakn dia gugur klu bukn rezki saya...lebih baik refer hospital say haritu pon doc lelaki india..da sakit sgt da hilang rasa malu..takut juga kndungan luar rahim.

Baca lagi
2y ago

Saya kat hosp dan doc cakap saya keguguran. Takpelah bukan rezeki saya lagi. Anak first kita tak tahu ape. Trima kasih ye

Dr ada kata x untuk dtg check lagi? Sebab darah berterusan dn byk x bagus. Saya syorkn awk pergi ke hospital or klinik yg lain. Usually akan start nmpk kantung masa kandungan 8 week dan keatas. Saya xde pengalaman, tapi klu saya jadi mcm sis, saya akan usaha ke klinik lain.

Baca lagi
2y ago

Ade 2 minggu nanti datang scan balk . Tapi sekarang saya pergi ke hospital sebab darah lagi macam period tu. Scan memang takde kantung tapi buat upt positive. Doc kata nak scan lagi sekali and kalau takde nak ikut bawah . Sebab takut kandungan luar rahim. Tapi doc lelaki sahaja yang ade so sekarang saya ikhtiar untuk dapatkan doc perempuan maybe nanti saya akan ulang balik scan dengan doc perempuan.