Czer/ Normal

Mommies nk tnye. Ade tak kt sini 1st baby bersalin czer, 2nd baby bersalin normal? 1st czer sbb ape ye?

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya.... 1st baby czer sbb saya demam. Demam sebab menahan sakit kene induce. Baby dah overdue. dah tak larat nak teran. ๐Ÿ˜…. 2nd bby normal. Tak de induce. Sakit pun tak rsa sangat. ๐Ÿ˜Š

VIP Member

sy ank prtMa emegency czer sbb kne denggi dn bby berak dlm perot . preggy lg mse ank prtama 7bln . ank kedua brsalin normal . Alhamdulillah xd ap ap risiko

1y ago

sy lama dlm wad . . 10hari sepnjg tu doc yg tolg jaga kn luka sy dri kne jngkitan . ubt cuci yg mrk guna kn air garam yg diorg cucuk kn kt tgn kita tu buat cuci luka . walau pn cara cucian ny mcm negri sikit lah pd sy sbb kne trik perut tu bg cuci brsih2 . tpi Alhamdulillah luka sy xd blaku jngkitn ap2 . lps keluar wad plak kne amal kn pemknn yg sehat utk luka brsalin perbnykn vit c sis . ikut kn mmg czer doc semua xbg mengndg awl tmbh sy denggi plak mse tu an . tpi dgn izin Allah sy boleh brsalin normal ank ke 2 dn ke 3 sy . . ni sy mngdg ank ke 4 pulak . . dh xlama lg due sy 5.11 nt In Shaa Allah . . smoge normal lah jugk mudh mudhn ๐Ÿ˜Š

Saya.. Czer 1st sbb fetal distress, second czer sbb etimate baby besar, sy plk xssuai utk normal sbb tggi tu xckup.. Huhu

3y ago

Normal czer sama ja kan.. Jnji ibu n bayi selamat

sy laa tuuu... ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜.. 1st czer sbb bby songsang.. n alhamdulillah 2nd bsalin normal..

1y ago

wah syukur alhamdulilah.. boleh bg tips utk bersalin normal tak? ank 1st normal.. ke2 czer sbb fetal distress n baby dah berak.. now baby bru 8 bln terlekat awl pula.

czer.. sbb bby songsang #firstbby

3y ago

doc ad ckp pape ke pcl bby songsang