upt negative tp scan pregnant

Hi mommies.. Ade x mommies yg check upt negative tp ble g scan dktor ckp pregnant? Ape sbbnye upt negative n bile mommies dpt result upt positive slepas tu?

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

upt tu sensitivity dia berapa mIU/mL ? Kalau sis perhati betul-betul di farmasi, ada pelbagai UPT yang dijual. Ada yang 18mIU/ml, ada 25mIU/m, ada yang 50mIU/ml dan ada yang tak sebut langsung. Kalau banding 25mIU/ml dan 50mIU/ml, mana nilai yang lagi kecil? Mestilah 25mIU/ml kan. This means UPT 25mIU/ml lagi sensitive untuk cek samada hamil atau tidak. macam saya, saya beli yang 10mIU/mL. lebih sensitive. tak kisah strip ke , cassette ke atau pun jenis lain. nak detect yang lebih tepat, ikutlah detail yang saya google dan paste ni 🤗

Baca lagi

week brpe tu sis? sy first check upt n scan week5++.. nampak sac je.. n confirm dgn doc btul ke scan tu adalah sac baby? sbb sy scan 7w, doc tgk ada benda bulat dia assume cyst.. bila dia scan atas perut rupanya bladder, sbb sy belum kencing lg.. so takut upt negative, tp doc scan sbnrnye cyst..

5y ago

haha bole je sis.. check upt sendiri dlu.. sy pun check upt sndri nk surprisekan hubby sblm ajak g klinik..

Upt negative sbb paras hormon kita x cukup tinggi utk strip tu detect.. better svan n buat ujian darah utk kepastian.. if doc scan dh ada kantung n jantung, alhamdulillah.. tahniah..

5y ago

Ikut pd hormon kita sis.. sy 4w dh clear cut, check bhcg mmg level hormon sy tggi.. kwn sy 5w masih samar tp boleh nampak.. blh juga kalau nk try strip yg lebih sensitif mcm clearblue..