KELIRU😌😌😌

Hi, mom2 semua .. nak cerita skit . Pd 1hb period sy late . N sy try upt 2hb result positif . Pegi klinik 2hb, klinik cek negatif . Balik dr klinik , doktor saran kan guna clearblue plus upt, n result positif pada hari yang sama cuma jam yang berbeza .. point sy ni, just nak tanya adakah sy mengandung? Ada sesiapa yang serupa dengan saya ?

KELIRU😌😌😌
8 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

awak macam situasi saya.. saya lewat period 4 hari dan ada alahan macam pregnant.. lepas 4 hari saya buat test upt positif tapi saya tak terus pergi klinik.. waktu 6 minggu saya pergi klinik untuk sah kan pregnant. dia suruh buat test air kencing dia kata negatif.. saya tak puas hati balik tu saya buat lagi test dan positif.. memang saya pregnant.. waktu 8 minggu 5 hari saya pergi swasta untuk scan terus.. bila scan dah nampak baby dan jantung dia.. so kesimpulan nye awak pun macam saya.. awak pregnant.. cuma dekat klinik dia buat pakai pregnantcy test strip yang kertas tu.. dia detact hcg yang tinggi sebab tu negatif tu.. sebab hcg kite rendah lagi..

Baca lagi

UPT clearblue sangat sensitive dengan pregnancy hormone.. insyaAllah ada rezeki sis.. kadang2 upt di clinic jenis murah yang tak sensitive, only detect pregnancy hormone bila dah tinggi..semoga dipermudahkan !! :) the line is so clear no doubt insyaAllah !!

ya ..sama la..kdg2 kalau kat klinik blur pun masih negatif ..padahal dah lekat..selalu 2bulan ke atas p cek balik baru positif

Inshaallah ada rezeki tu tahniah awak

Tahniah awak...doakn untuk sya..

InshaAllah ada rezeki awk Aamiin

insyaallah ada rezeki

pregnant ni ..tahniah