Sex During Pregnancy

maaf la kalau soalan/topik saya agak sensitif. saya cuba risau. Saya makin kuat pula sex drive lepas pregnant ni. ada orang macam saya tak? saya baca patutnya dah mengandung kurang rasa teringin. saya tak macam tu pun. Saya dan suami tak main la ikut dalam sebab risaukan kandungan kami masih awal and saya pernah keguguran dulu. tapi saya nak tau kalau perempuan orgasm kerap effect kandungan tak? kandungan masih belum lepas 1st trimester.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Klu 1st trimester sebaiknya jgn buat sex sebab air mani blh bahayakan baby..blh sebabkan kontraksi..sebab tu klu dah dkt2 nak salin dr selalu sarankan untuk buat sex biar baby cpt lahir..sebab buat sex blh luaskan jln lahir dan air mani cpt buat kontraksi

5y ago

hi sis. saya tau air mani boleh cepatkan baby lahir. seperti mana saya mention. saya tak main ikut dalam. bermakna husband saya tak masukkan dia punya dalam saya. tapi saya sendiri yang rasa orgasm tu. perempuan kan boleh orgasm juga sis bila main. kiranya air mani tidak langsung masuk ikut dalam. soalan saya orgasm perempuan, bukan orgasm lelaki yang boleh effect janin. maaf ya kalau soalan saya nampak mengelirukan mungkin saya patut tulis foreplay bukan sex untuk tajuk soalan.

kalo boleh elakkn sis..sbb klimaks akn myebabkn rahim mengecut..bimbang baby blum menapak kuat lg kt rahim n goo..better elakkan la..